شناسهٔ خبر: 33515534 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مروری بر داستان اتلتیکو مادرید 2018/19؛ فصلی "موفق" علی رغم ناکامی های بزرگ

اتلتیکو مادرید در فصلی که گذشت نه در کوپا دل ری توفیقی داشت و نه در لیگ قهرمانان اروپا به خواسته‌اش رسید. این تیم در تابستان هزینه زیادی کرده بود تا در فینال واندا حاضر باشد که نشد. نتیجه اینکه حالا خیلی از مهره‌های کلیدی تیم راه جدایی در پیش گرفته‌اند و سیمئونه یک بار دیگر باید هنرش در نسل سازی و تشکیل یک تیم برنده را نشان بدهد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - اتلتیکو مادرید با نایب قهرمانی در لالیگا، مطمئنا فصل خوبی را پشت سر گذاشت اما فصل بعد شاید یکی از چالشی‌ترین فصول مربی‌گری دیگو سیمئونه در این تیم باشد.

اتفاقات پیش فصل، تغییرات و نقل و انتقالات باشگاه

اتلتی تابستان شلوغی داشت. خریدهای زیادی در طول فصل در این تیم صورت گرفت که مهم ترین آنها بدون شک جذب توماس لمار، وینگر فرانسوی موناکو با 72 میلیون یورو برای در اختیار گرفتن تنها 70٪ از مالکیت این بازیکن بود. لمار بدین ترتیب با فاصله به گران ترین خرید تاریخ اتلتی تبدیل شد. آنتونیو آدان به عنوان دروازه بان ذخیره خریداری شد؛ سانتیاگو آریاس که در آیندهوون خوش درخشیده بود، به عنوان دفاع راست آینده تیم جذب شد؛ رودریگو هرناندز از ویارئال جذب شد که بدون شک بهترین خرید تابستانی اتلتی بود؛ ژلسون مارتینز از اسپورتینگ لیسبون آمد و در حالی که در ابتدا او بازیکن آزاد اعلام شد، نهایتا خریدش 22.5 میلیون یورو هزینه روی دست اتلتی گذاشت؛ نیکولا کالینیچ از میلان جذب شد تا رقابت در خط حمله افزایش یابد و نهایتا آلوارو موراتا هم در نقل و انتقالات ژانویه به صورت قرضی با بند خرید از چلسی جذب شد. بدین ترتیب اتلتی پس از حفظ ستارگانش نظیر گریزمان، اوبلاک، گودین و بقیه، توانست چند بازیکن خوب را هم به خدمت بگیرد و برای رسیدن به فینال واندا، بارش را ببندد.

توماس لمار-اتلتیکو مادرید

در زمینه فروش‌ها نیز اتلتیکو مادرید خروجی‌های زیادی داشت. جانی لاتو که از سلتاویگو خریده و به وولورهمپتون قرض داده شده بود، خیلی زود به این تیم فروخته شد. دیگو یوتا هم همین مسیر را طی کرد و هم تیمی لاتو شد. تورس و گابی به طور رایگان جدا شدند؛ کوین گامیرو با 16 میلیون یورو راهی والنسیا شد؛ شیمه ورسالیکو در انتقالی ناموفق به اینتر قرض داده شد و لوسیانو ویتو هم به فولام رفت.

روند تیم در طول فصل و نتایج

فصل برای تیم سیمئونه عالی شروع شد. پس از سپری کردن پیش فصلی نه چندان متعادل و مناسب به دلیل حضور ستارگان تیم در جام جهانی، اتلتی توانست در سوپرکاپ اروپا رقیب سنتی و همشهری‌اش رئال مادرید را شکست داده و قهرمان شود. همه چیز برای رقم خوردن یک فصل رویایی آماده و مهیا به نظر می‌رسید اما باید گفت اتلتیکو مادرید در طول فصل حتی یک هفته هم صدرنشین لالیگا نبود. تیم چولو در 4 هفته ابتدایی لیگ دو مساوی، یک برد و یک باخت کسب کرد تا از همان ابتدا با بارسلونا فاصله بگیرد. با این حال همان طور که انتظار هم می‌رفت، اتلتی واکنش بسیار خوبی به این شروع ضعیف نشان داد و پس از باخت خارج از خانه مقابل سلتا در هفته سوم، تا هفته بیست و دوم که به بتیس باخت، دیگر شکستی متحمل نشد. این باخت اما اول راه بود و روخی بلانکوس تا پایان فصل 4 شکست دیگر از جمله باخت خانگی در دربی را هم متحمل شد تا نهایتا لیگ را در رتبه کاملا قابل قبول دوم به پایان برساند. در اتلتیکو مادرید صرف بالاتر از رئال مادرید بودن دستاورد باشکوهی محسوب می‌شود که البته همین طور هم هست.

قهرمان سوپرکاپ اروپا-اتلتیکو مادرید

در کوپا دل ری اتلتیکو مادرید خیلی زودتر از چیزی که تصور می‌شد از دور رقابت‌ها کنار رفت. این تیم پس از عبور آسان از سد سنت آندریو، در مرحله یک هشتم نهایی نتوانست در دو بازی رفت و برگشت از سد ژیرونا بگذرد و نهایتا به دلیل گل خورده بیشتر در خانه حذف شد.

در لیگ قهرمانان اروپا که مشخصا هدف اصلی تیم در این فصل بود، تیم سیمئونه در مرحله گروهی توانست با 4 برد، یک مساوی و یک شکست سنگین خارج از خانه مقابل دورتموند، به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم شود و در اینجا به یوونتوس به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی برخورد کرد. بازی رفت همه هواداران اتلتی را به قهرمانی اروپا امیدوار کرد. تیم سیمئونه توانست با مهار رونالدو و زدن دو گل ارزشمند، با دستی پر میدان را ترک کند اما اتفاقی که در تورین افتاد، احتمالا مهر جدایی پای قرارداد چندین ستون تیم زد. یک باخت تلخ 3 گله کافی بود تا اتلتی در کمال ناباوری هوادارانش، از لیگ قهرمانان اروپا هم کنار برود تا فصلی که رویایی شروع شده بود، تقریبا از اواسط آن، بی معنا دنبال شود. گرچه که پس از این باخت هم اتلتی برای قهرمانی لالیگا جنگید ولی با شکست مقابل بارسا در نیوکمپ، تنها امیدش را هم از دست رفته دید.

آنتوان گریزمان-اتلتیکو مادرید-لیگ قهرمانان اروپا

تغییرات قطعی و احتمالی تیم در فصل پیش رو

هواداران اتلتیکو مادرید باید منتظر یک تیم کاملا دگرگون شده در فصل پیش رو باشند. تاکنون که هنوز ماه ژوئن هم به پایان نرسیده، جدایی دیگو گودین، لوکاس هرناندز، آنتوان گریزمان، خوانفران و فیلیپه لوئيس قطعی شده است! در این بین هنوز مشخص نیست اوبلاک که قراردادش را تمدید کرده هم بماند و ناگفته نماند که احتمال زیادی وجود دارد که رودری نیز پس از تنها یک فصل، راه جدایی را در پیش بگیرد چون مشتریان پر و پا قرصی چون منچسترسیتی و بایرن مونیخ دارد. نتیجه اینکه اتلتی اکنون پول زیادی در حساب دارد تا با آن، یک تغییر نسل همه جانبه را رقم بزند. تاکنون این تیم فلیپه، مدافع میانی پورتو را به خدمت گرفته و احتمالا الکس تلس و هکتور مورنو نیز از این تیم خریداری شوند. برای قلب خط میانی اتلتی مایل است ماریو هرموسو را هم داشته باشد. در خط میانی سائول و کوکه بار دیگر مهره‌های کلیدی تیم خواهند بود و بسته به اینکه چه سرنوشتی برای رودری رقم می‌خورد، خریدهای جدیدی در راه خواهند بود. توماس پارتی احتمالا ماندنی است و صحبت از علاقه اتلتی به جذب مارکوس یورنته و برونو فرناندز، هافبک پرتغالی اسپورتینگ لیسبون است. لمار علی رغم فصل ناامیدکننده‌اش، فرصت دوباره‌ای پیدا خواهد کرد و موراتا هم می‌ماند تا در کنار دیگو کوستا که باشگاه مایل بود و هست که به پیشنهادی خوب او را بفروشد، خط حمله مخوفی تشکیل بدهد. اتلتی هیچ راه دیگری جز خرید یک یا چند ستاره برای پر کردن جای خالی گریزمان ندارد. گفته می‌شود این باشگاه قصد دارد تمام 96 میلیون یورویی که از فروش گریزمان به بارسلونا کسب خواهد کرد را برای جذب ژوائو فلیکس، پدیده بنفیکا هزینه کند. ناگفته نماند که اتلتیکو مادرید روی نلسون سمدو از بارسلونا نیز دست گذاشته که شاید به عنوان بخشی از قرارداد گریزمان راهی واندا شود. هر آنچه هست، یک دگرگونی را در ترکیب اتلتی برای فصل بعد شاهد خواهیم بود.

دیگو گودین-اتلتیکو مادرید

نظر شما