شناسهٔ خبر: 33515440 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصفیه‌خانه روستای نیکنامده بهره‌برداری‌ می‌شود

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نیکنامده شهرستان شمیران به روش نوین با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر با ۹۰‌درصد پیشرفت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

«حمید دانش‌آموز» بخشدار شهرستان لواسانات با بیان این خبر گفت: «این تصفیه‌خانه به روش نوین برای جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و حمایت از منابع تأمین‌کننده آب شرب تهران ساخته شده است. » بخشدار لواسانات افزود: «این روش نزدیک به استانداردهای محیط‌زیست است و می‌توان از پساب آن برای تخلیه به آب‌های سطحی یا برای کشاورزی و آبیاری استفاده کرد. »

دانش‌آموز درباره اقدامات و پیشرفت پروژه گفت: «عملیات حفاری و لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۵هزار متر، انتقال آن به طول ۲هزار متر، تکمیل ایستگاه پمپاژ، ساخت تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۰۰‌مترمکعب در شبانه‌روز انجام شده و اکنون۹۰‌درصد پروژه پیش رفته است. » بخشدار شهرستان لواسانات اضافه کرد: «برای تسریع پروژه و انجام انشعابات نیاز به مشارکت اهالی در وصل شدن به شبکه فاضلاب است و در هفته دولت در شهریور ماه شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود. » به گفته دانش آموز، شبکه فاضلاب شهری انجام شده و فقط روستاها باقی مانده‌اند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های دیگر نیاز به تأمین اعتبار ملی در سطح کلان است.

برچسب‌ها:

نظر شما