شناسهٔ خبر: 33515397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جشنواره ورزشی استانی دانشگاه‌ها راهی برای ارتقای ورزش دانشگاهی

جشنواره ورزشی استان‌های دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های هر استان برای ارتقای ورزش همگانی و ورزش دانشگاهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جشنواره‌ها و المپیادهای ورزشی دانشجویان کشوری با هدف برقرای عدالت ورزشی و توسعه ورزش همگانی راه‌اندازی شده است. امسال این المپیاد در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

دانشگاه الزهرا میزبان چهارمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر و دانشگاه بوعلی سینا همدان میزبان چهارمین المپیاد دانشجویان پسر است. بخشی دیگر از ورزش دانشگاهی، جشنواره‌های ورزشی دانشگاهیان است که به صورت استانی برگزار می‌شود.

با توجه به اجرای جشنواره‌های ورزشی استانی از دبیران استان و مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌های باید ضمن تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای ورزشی وزارت ورزش در استان، مقدمات زیر را به نحوی تدارک کند تا جشنواره در مرحله اول با بهره‌گیری از امکانات دانشگاه‌های استان و در مرحله بعدی با هماهنگی‌های هیئت ورزش همگانی استانی به نحوی شایسته و با حداقل هزینه برگزار شود.

جشنواره ورزشی استانی با هماهنگی دبیرخانه استانی با انعقاد تفاهم‌نامه بین دبیرخانه استان و مسئولین دانشگاه میزبان در رشته‌های اعلام‌شده و بر اساس تقویم و زمان‌بندی مصوب مدیران تربیت‌بدنی بخش‌های آموزش عالی تنظیم و با توجه به امکانات، منابع انسانی، بودجه، تعداد گروه‌ها و نفرات شرکت‌کننده با رعایت صالح و صرفه و با کمترین بودجه قابل‌اجرا خواهد بود.

در المپیادهای دانشجویی تغذیه شرکت‌کنندگان، از منوی غذای دانشجویی استفاده شود. همچنین درزمینه تأمین کادر فنی و داوری تمهیدات لازم را پیش‌بینی شود. همچنین از توانایی‌های و ظرفیت انجمن‌های ورزشی خوابگاه و دانشکده استفاده شود و با توجه به سطح برگزاری از دانشجویان واجد کارت داوری استفاده شود. عدالت در قضاوت، بازی جوانمردانه، نظم و انضباط، رفاقت در اوج رقابت و شورونشاط ازجمله عوامل مؤثر در برگزاری شایسته و موفق جشنواره ورزشی است که باید برگزاری جشنواره لحاظ شود.

انتهای پیام/4084/

نظر شما