شناسهٔ خبر: 33515362 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

داوطلبان کنکور مرور درس زبان انگلیسی را جدی بگیرند

داوطلبان کنکور سراسری مرور درس زبان انگلیسی از مجموعه دروس عمومی را در دستور کار قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنکور سراسری در روزهای 13 و 14 تیر در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود. داوطلبان در مدت باقیمانده تا کنکور باید مرور دروس را جدی بگیرند چراکه پاسخ ندادن به سؤالات آشنا و منابع خوانده‌شده هزینه گزافی را به داوطلبان تحمیل می‌کند.

منابع درسی داوطلبان در کنکور دو گروه دارد؛ تخصصی و عمومی. در دروس عمومی درس زبان انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه کسب نمره بهتر در این درس رتبه‌های داوطلبان را به میزان قابل توجهی جابه‌جا می‌کند و آن‌ها را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد.

برای درس زبان 25 سؤال تستی طرح می‌شود که در جایگاه 75 تا 100 دفترچه سؤالات آزمون سراسری قرار دارد.

بودجه این درس شامل 4 سؤال گرامر، 8 سؤال لغات، 5 سؤال کلوزتست و 8 سؤال درک مطلب است. داوطلبان باید در زمان مرور درس زبان به هر چهار بخش اهمیت دهند چراکه پاسخ به یک سؤال بیشتر می‌تواند نمره بالاتری در درس زبان را نصیب داوطلبان کند. برای مرور هر یک از این بخش‌ها باید نکاتی را مدنظر قرار داد. در مرور گرامر بهتر است به جمع‌بندی گرامر مراجعه شود و پس مطالعه چندباره صورت‌های گرامری به حل نمونه سؤالات تکیه شود. نمونه سؤالات سال‌های گذشته می‌تواند شمای مناسبی از اهداف سؤالات گرامری به داوطلبان ارائه دهد.

در مرور لغات، ابزارهای متنوعی نظیر فلش کارت‌ها و نرم‌افزارهای یادگیری لغات مراجعه شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که 8 بار مرور لغات در فواصل زمانی مختلف می‌تواند حفظ لغت را آسان و حتمی کند.

درباره سؤالات کلوزتست که ترکیبی از لغت، گرامر و درک مطلب است مرور افعال و حروف اضافه مربوط به آن‌ها، اشکال صفت‌ها و قیدها در زبان انگلیسی بسیار کمک‌کننده است. در تمرین درک مطلب نیز بهتر است ترجمه متون نمونه مدنظر قرار گیرد. این‌گونه دامنه لغت داوطلبان همافزایش می‌یابد.

انتهای پیام/4107/4040/

نظر شما