شناسهٔ خبر: 33515336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حسن‌بیکی در گفت‌وگو با میزان:

کارایی موشک‌های ما از اس۴۰۰ بالاتر است/ نیازی به اس۴۰۰ و اس۵۰۰ نداریم

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس از تحویل سامانه اس ۳۰۰ از سوی روسیه به ایران، جوانان ما با ارتقا این سامانه، امروز به جایی رسیدند که موشک‌هایی با کارایی بالاتر از اس ۴۰۰ تولید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

«ابوالفضل حسن بیکی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در خصوص مطرح شدن شایعاتی پیرامون درخواست خرید سامانه اس ۴۰۰ از سوی ایران به روسیه و ممانعت روسیه از تحویل این سامانه اظهار کرد: اساسا جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه نداشته و دستاورد‌های پدافندی جوانان ما، پاسخگوی نیازهایمان است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند اینگونه القا کنند که جمهوری اسلامی ایران در امور دفاعی خودش نیازمند سایر کشورهاست، عنوان کرد: آمریکایی‌ها، چون نمی‌توانند از برجستگی‌های تولیدات دفاعی جمهوری اسلامی ایران باخبر شوند، به شدت عصبانی شده‌اند و گا‌ها زبان‌شان به این قبیل دروغ‌گویی‌ها می‌چرخد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه‌های خارجی تلاش داشتند اقدامات به‌جا و برجسته دانشمندان ایرانی را خلط کنند و با هدف کتمان قدرت بومی دفاعی کشور، نوعی عملیات روانی را در سطح بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازند.

حسن‌بیکی در ادامه گفت: با توجه به شریط منطقه و با در نظر گرفتن این نکته که از مجموع چند سامانه دفاعی که جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد بخش اعظمی از آن‌ها بومی محسوب می‌شوند، ما اصولا نیازی به سامانه دفاعی اس ۴۰۰ یا اس ۵۰۰ نداریم.

وی در پایان گفت: پس از تحویل سامانه اس ۳۰۰ از سوی روسیه به ایران، جوانان ما با ارتقا این سامانه، امروز به جایی رسیدند که موشک‌هایی با کارایی بالاتر از اس ۴۰۰ تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما