شناسهٔ خبر: 33515313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رحمتی در گفتگو با آنا:

40 درصد از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند

یک آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه 40 درصد از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند گفت: دولت تدابیری را درنظر بگیرد تا افراد برای کار کردن در محل سکونت خود بمانند.

صاحب‌خبر -

اکبر رحمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به افزایش افرادی که برای زندگی به حاشیه شهرها مراجعه می‌کنند اظهار کرد: موضوع حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی کشور ما محسوب می‌شود که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر حل آن تأکید داشتند و اگر منابع قدرت و ثروت به‌صورت عادلانه بین شهرها توزیع شود ما امروز شاهد زندگی حجم گسترده‌ای از مردم در حاشیه کلانشهرها نبودیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 40 درصد از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند اظهار کرد: افراد با هدف بهتر شدن وضعیت معیشتی، به شهرهای بزرگ کوچ می‌کنند اما شرایط زندگی در کلانشهرها متفاوت با شهرستان و روستاها است. مردم به‌دلیل نبود کار در روستاها به سمت شهرها سرازیر می‌شوند ولی با مشاهده گرانی‌ها و ناتوان بودن در گرفتن منزل در داخل شهر، برای زندگی به حاشیه شهر می‌روند و این موضوع باعث افزایش جمعیت حاشیه‌نشینی می‌شود.

این آسیب‌شناس اجتماعی تصریح کرد: افراد با فرهنگ‌های مختلف در حاشیه شهرها دور هم جمع می‌شوند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در بعد فرهنگی شده و مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. از طرفی این افراد نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر هستند و همچنین طبق اعلام شورای اجتماعی کشور، افرادی که در حوزه خرید و فروش مواد مخدر فعال هستند از حاشیه‌نشینان برای توزیع و پخش انواع مواد مخدر استفاده می‌کنند.

رحمتی گفت: اگر دولت به مشکلات این افراد رسیدگی کند و در حقیقت شرایط را طوری رقم بزند که روستاییان برای کار کردن در محل سکونت خود بمانند قدم مفید و تأثیرگذاری در این زمینه برداشته است.

انتهای پیام/4110/

نظر شما