شناسهٔ خبر: 33515299 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمازون سرویس Spark را برای همیشه غیرفعال کرد

شرکت آمازون که به تازگی سرویس شبه اینستاگرامی Spark را غیرفعال کرده است از دلایل آن سخن نمی‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آمازون اسپارک (Amazon Spark)، شبکه اجتماعی عظیم تجارت الکترونیک، به نظر تنها پس از چند سال ارائه خدمات از دسترس خارج شده است. اگر حتی نمی‌دانید این سرویس چه بوده است ما شما را سرزنش نمی‌کنیم. برای این که پیش زمینه‌ای از آن داشته باشید یک نسخه شکل اینستاگرام آمازون را در نظر بگیرید. البته با این تفاوت که این سرویس بر روی فروش کالا متمرکز بود و هیچوقت به اندازه اینستاگرام معروف نشد.

کاربران می‌توانند محصولات موجود در آمازون را در پست‌های خود برچسب گذاری کنند. این سرویس به طور خاص برای مشترکان پرایم هدف‌گذاری شده بود. اکنون این سرویس از دنیای اینترنت حذف شده و هنگامی که amazon.com/spark را جستجو می‌کنید در صفحه باز شده با پیغام#FoundItOnAmazon رو به رو می‌شوید.

آمازون سرویس Spark را برای همیشه غیرفعال کرد

بیشتر بخوانید:هماهنگی الکسا با دستگاه‌های هوشمند آمازون 

یکی از سخنگویان آمازون در مصاحبه‌ای گفته است:

«ما همیشه از تجارب جدید برای لذت بردن مشتریانمان استقبال می‌کنیم. ما هم اکنون در حال آزمایش #FoundItOnAmazon، یک تجربه جدید برای الهام بخشیدن به خریداران برای سبک‌های مد و دکور خانه هستیم. #FoundItOnAmazon بر اساس بینش‌هایی است که در آزمایش‌‌های گذشته به آن‌ها دست پیدا کرده‌ایم. این سرویس هم‌اکنون برای بخشی از مشتریان ما فعال است.»

سرویس Spark دیگر در نرم‌افزار آمازون دیده نمی‌شود. پس از خاموش شدن این سرویس، آمازون به استفاده از منوی قبلی خود روی آورده است و دیگر بروزرسانی‌های آن مانند گذشته نمایان نخواهند شد. اگر شما نام این سرویس را در گوگل جستجو کنید و روی لینک‌ها کلیک کنید متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها غیرفعال هستند.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره دلیل اصلی حذف این سرویس اعلام نشده است اما بعضی معتقدند یکی از دلایل احتمالی می‌تواند این باشد که Chee Chew، معاون رئیس بخش مشارکت مصرف کننده این شرکت، آمازون را در اوایل سال جاری برای پیوستن به Twilio ترک کرد. این فرد بسیار روی سرویس Spark سرمایه گذاری می‌کرد و مثل این که پس از او آمازون تصمیم گرفته است دیگر این سرویس را زنده نگه ندارد.

انتهای پیام/

سرویس آمازون اسپارک برای همیشه خاموش شد

نظر شما