شناسهٔ خبر: 33515165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اما و اگرهای تفاوت یک میلیاردی در ساخت آسانسور برای معلولان

شهرداری و کانون معلولین توانا با اعلام قیمت در نصب آسانسور جهت استفاده معلولان، تفاوت یک میلیاردی در انجام این مهم مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیده منیره قوامی امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: نماینده کانون معلولین توانا برای نصب آسانسور در پل هوایی عابر پیاده 367 میلیون تومان برآورد قیمت کرده است.

وی اضافه کرد: این آسانسور دو طرفه و قیمت آن به همراه همه لوازم یدکی و هزینه‌های جانبی  تعیین شده و در دو طرف پل عابر پیاده نصب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: این در حالی است که مسؤولان شهرداری قزوین برای نصب آسانسور در پل هوایی، یک میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد قیمت کردند.

قوامی ابراز کرد: اختلاف قیمت اعلام شده بسیار بالاست و به نظرم باید بررسی‌های لازم انجام شود تا اگر چنین چیزی حقیقت دارد، مسؤولان کانون توانا نسبت به نصب آن اقدام کنند.

این عضو شورا اظهار کرد: در شورا چیزی پنهانی وجود ندارد به همین دلیل باید استعلامات لازم در ساخت آسانسور صورت گیرد تا اگر شبهه‌ای وجود دارد برطرف شود.

در ادامه جلسه، حکمت‌اله داودی بیان کرد: تفاوت قیمت‌ها در ساخت آسانسورهای خانگی و شهری متفاوت است و تفاوت چنین برآوردی در قیمت آسانسور بستگی به ویژگی‌های نصب این کالا دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: قیمت اعلام شده از سوی شهرداری قزوین منطقی است زیرا برای ساخت پل عابر پیاده و آسانسور با ویژگی‌هایی که مد نظر شهرداری است، یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار لازم است.

در ادامه جلسه، فرج‌اله فصیحی‌رامندی عضو دیگر شورا ابراز کرد: تفاوت قیمت اعلام شده جای بررسی دارد و برای فهم روشن موضوع، هیچ ایرادی ندارد که بررسی‌های لازم انجام شود.

در ادامه جلسه، سعید دقیقی اظهار کرد: سازمان ترافیک شهرداری و کانون معلولین توانا هر یک در ساخت آسانسور قیمتی را اعلام کردند که به نظرم این موضوعات نباید در صحن علنی شورا مطرح شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: زیرا خبرنگاران در صحن شورا حضور دارند و با شنیدن این حرف‌ها افکار منفی به ذهن‌شان می‌آید، اینگونه موارد ابتدا باید بررسی و سپس گفته شود.

در ادامه جلسه، مهدی عبدالرزاقی دیگر عضو شورا بیان کرد: قطعات استفاده شده در آسانسور و برندهای آن با قیمت‌های متفاوتی است ولی با این وجود موضوع فوق در کمیسیون بررسی شود و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

در ادامه جلسه، زهرا یوسفی عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: اگر می‌شود آسانسور برای استفاده معلولان با قیمت پایین ساخته شود، کار خوبی است و اگر این موضوع صحت دارد، بررسی‌های لازم صورت گیرد تا محقق شود.

انتهای پیام/77009

نظر شما