شناسهٔ خبر: 33515082 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخــبار

صاحب‌خبر -


ایران  و رتبه 12در تعداد کاربران اینترنت

مؤسسه باند کپیتال گزارش سالانه خود در مورد آمار استفاده از اینترنت را منتشر کرده که بر طبق آن هند و چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند و ایران رتبه ۱۲ را دارد. به‌گزارش مهر، بعد از این دو کشور امریکا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مکزیک، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و ترکیه بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند و ایران هم‌اکنون دوازدهمین کشور در فهرست برترین کشورها از نظر تعداد کاربران اینترنت است.
در حال حاضر میزان جمعیت آنلاین جهان از مرز ۵۰ درصد گذشته و به ۳.۸ میلیارد نفر رسیده است. بر طبق همین گزارش از میان ۱۰ شرکت که در جهان با ارزش‌ترین هستند، هفت شرکت در حوزه فناوری فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به مایکروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیس‌بوک اشاره کرد. همچنین از میان ۳۰ شرکت برتر جهان از نظر میزان ارزش ۷ شرکت چینی هستند.
همین گزارش نشان می‌دهد، مدت زمان صرف شده برای مشاهده محتوای چند رسانه‌ای از طریق گوشی‌های هوشمند با مدت زمان صرف شده برای این کار از طریق تلویزیون‌ها تقریباً برابر شده و این مسأله زنگ‌های خطر را برای شبکه‌های تلویزیونی به صدا درآورده است. اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio با ۳۰۷ میلیون نفر مشترک رکورد ۱۷ اگزابایتی را در زمینه مصرف داده توسط مشترکان خود در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. این در حالی است که کل مصرف ترافیک اینترنت دنیا در ماه در سال ۲۰۱۰ به حدود ۲۱ اگزابایت می‌رسید که حالا به رقم ۱۲۲ اگزابایت رسیده است.

افزودن قابلیت های فیس بوک به اسنپ چت

به‌نظر می‌رسد که اسنپ‌چت در نظر دارد قابلیت‌های فیس‌بوک را به پلتفرم این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار بیاورد.
به‌گزارش ایسنا، یکی از بزرگ‌ترین رقبای شبکه اجتماعی اینستاگرام در چند سال اخیر، اپلیکیشن اسنپ‌چت بوده که توانست در سال‌های اخیر تعداد کثیری از کاربران و طرفداران شبکه‌های اجتماعی مختلف همچون اینستاگرام و فیس‌بوک را به خود جذب کند.
با اینکه فیس‌بوک همواره به تقلید کردن از سایر اپلیکیشن‌های رقیب خود معروف است، اما حالا به نظر می‌رسد که برخی دیگر از برنامه‌های رقیب همچون اسنپ‌چت تصمیم گرفته‌اند که از فیس‌بوک به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان تقلید و پیروی کنند.
اسنپ چت که در سال‌های اخیر از سوی کاربران بخصوص در سنین پایین از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است، به‌تازگی اعلام کرده است که قابلیت جدیدی را تحت عنوان «افزودن رویداد »(add events) به پلتفرم خود اضافه کند تا نظر و توجه خیل عظیمی از کاربرانی که از آن تقاضا کرده بودند تغییر و تحولات جدیدی را به وجود بیاورد و قابلیت‌های نوینی را به پلتفرم خود بیفزاید، جلب کند.
اسنپ‌چت (snapchat) که یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است و نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت، به کاربران امکان می‌دهد تا به ثبت و ضبط تصاویر و ویدئوهای موردنظر خود بپردازند، متن و تصاویر دیگری به آن بیفزایند و آنها را ویرایش کنند. اما یکی از بارزترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی، استوری است که دقیقاً مشابه استوری‌های اینستاگرام، تنها در مدت زمان کوتاهی برای کاربران قابل مشاهده است.

برچسب‌ها:

نظر شما