شناسهٔ خبر: 33514926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

مصوبه جدید شورای صنفی درباره سینماداران 
و توزیع‌کنندگان سینما

سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت نشدن قرارداد سینماهایی که مکانیزه نیستند خبر داد. غلامرضا فرجی درباره مصوبات شورای صنفی نمایش در جلسه یکشنبه ۲۶ خردادماه به ایسنا گفت: فیلم سینمایی «زهرمار» جواد رضویان از چهارشنبه ۲۹ خرداد در گروه سینمایی زندگی به جای فیلم «نبات» اکران می‌شود.
او افزود: همچنین از نیمه دوم مرداد ثبت قرارداد توزیع کنندگان و سینماداران مکانیزه و اجرایی می‌شود و سینمادار و توزیع کننده‌ای که سیستم مکانیزه نداشته نباشد امکان ثبت قرارداد و اخذ حواله نخواهد داشت.
«زهرمار» اولین فیلم سینمایی سیدجواد رضویان در مقام کارگردان است که سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، برزو ارجمند، نسیم ادبی، علیرضا استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری، سیامک ادیب، و آدرینا توشه بازیگران فیلم هستند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: رضا مردی که امروز به عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند. پخش فیلم توسط شرکت سینمایی نمایش گستران انجام می‌شود.

نوای «ای ایران» در قلب اروپا طنین‌انداز شد

کنسرت ارکستر فیلارمونیک پاریس به رهبری آرش فولادوند با اجرای آثار کیوان ساکت در شهرهای لندن و پاریس برگزار شد. به گزارش هنرآنلاین، در کنسرت سمفونیک «صدای صلح» 37 نوازنده در بخش‌های مختلف از کشورهای متعددی حضور داشتند که اغلب آن‌ها فرانسوی بودند. نیمی از گروه کُر بهار لندن همراه با تعداد زیادی از اعضای گروه کُر لیون هم در کنسرت حضور داشتند و بر همین اساس تعداد اعضای کُر پاریس به 120 نفر رسید.
ارکستر فیلارمونیک پاریس ابتدا در روزهای 31 ماه می و اول ماه ژوئن در کلیسای مجلل سن‌ کلوتیو روی صحنه رفت. شال‌های قرمز که روی دوش 120 نفر نوازنده انداخته شده بود، یک زیبایی و شکوه بی‌کران به این کنسرت اضافه کرد که در قلب شهر پاریس برگزار شد. در ادامه این سری کنسرت‌ها، ارکستر فیلارمونیک پاریس روز نهم ماه ژوئن هم به پایتخت انگلستان رسید و این بار برای مخاطبان خود در لندن به اجرا پرداخت. این کنسرت برای مردم لندن جالب بود، به‌ویژه از این نظر که هنرمندان ایرانی توانسته‌اند یک ارکستر فرانسوی را در فرانسه آماده کنند و ارکستر در لندن روی صحنه برود و آهنگ «ای ایران» را اجرا کند.
اجراهای ارکستر فیلارمونیک پاریس در پاریس و لندن با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و علاوه بر مخاطبان ایرانی، جامعه فرانسوی هم از این برنامه‌ها استقبال خوبی به همراه آوردند و مخاطبان زیادی از شهرها و قشرهای مختلف فرانسه به دیدن این کنسرت آمدند.

اجرای «جنایت و مکافات» از سر گرفته شد

با برطرف شدن مشکلات بوجود آمده در همسان‌سازی دکور نمایش «جنایت و مکافات» در محل اجرا، این نمایش مجددا از امروز به روی صحنه خواهد رفت.
به گزارش خبرآنلاین، نمایش «جنایت و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی و تهیه‌کنندگی ماهان حیدری در اولین اجرای خود در روز سه‌شنبه هفته گذشته در تالار وحدت، با مشکل همسان سازی دکور با ماشینری تالار مواجه شد و به درخواست کارگردان و گروه نمایشی، تا برطرف شدن کامل مشکلات فنی پیش آمده و با موافقت مدیر عامل بنیاد رودکی، اجراها متوقف شد، لذا بر اساس اخبار واصله، مشکلات فنی به طور کامل برطرف شده و اجراهای این نمایش از امروز بیست و ششم خرداد ماه نود و هشت از سر گرفته خواهد شد. نمایش «جنایات و مکافات» بر اساس رمان جنایت و مکافات فئودور داستایوفسکی، جدیدترین اثر رضا ثروتی به عنوان نویسنده، طراح و کارگردان است که در آن بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ بهرام، اصغر پیران و بهناز جعفری به ایفای نقش می‌پردازند و بابک حمیدیان نقش رادیون رومانویچ راسکولنیکف را برعهده دارد. راسکولنیکف دانشجویی است که ناخواسته مرتکب قتلی شده و از آن پس دچار اختلالات روانی گشته. او در نهایت خود را تسلیم پلیس می‌کند.

بزرگداشت صدرالدین شجره در خانه تئاتر

شنبه (یکم تیر) بزرگداشتی برای بازیگر فقید صدرالدین شجره در سالن استاد جوانمرد این خانه برگزار خواهد شد. به گزارش ایلنا، این هنرمند سی خرداد سال گذشته بر اثر بیماری گوارشی درگذشت. میرصدرالدین شجره گوینده، مجری، بازیگر، دوبلور، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش رادیویی بود. علاقه او به شعر و ادبیات باعث شد که از دوران نوجوانی، در مجالس شعرخوانی شرکت کند و از همان زمان نیز برای آموختن فن بیان و سلفژ اقدام کند. شجره در سال دوم دبیرستان، پس از به روی صحنه بردن نمایشی در مدرسه، با اکبر رادی آشنا شد و همین آشنایی، منجر به دوستی‌ شد که تا پایان عمر «رادی» ادامه داشت.
 

برچسب‌ها:

نظر شما