شناسهٔ خبر: 33514627 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش بینی اعتیاد افراد با مدل سازی جدید ریاضی

یک محقق پرتغالی مدعی شده که موفق به طراحی یک مدل جدید ریاضی گردیده که می تواند با دقت بسیار بالایی برخی تصمیمات انسان ها و از جمله احتمال اعتیاد آنها را پیش بینی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، یک محقق پرتغالی مدعی شده که موفق به طراحی یک مدل جدید ریاضی شده که می تواند با دقت بسیار بالایی برخی تصمیمات انسان ها و از جمله احتمال اعتیاد آنها را پیش بینی کند.

مدل یادشده که توسط پژوهشگری به نام رومین لیگنوئل ابداع شده اگر چه برای پیش بینی تصمیمات انسان ها در زمان اجرای بازی های مبتنی بر کارت طراحی شده، اما دستاورد مهمی در زمینه پیش بینی رفتارهای انسان محسوب می شود.

این مدل ریاضی می تواند درک محققان در مورد رفتارهای انسان ها را افزایش داده و پیش بینی اقدامات افراد را تسهیل کند. مدل یادشده با بررسی رفتار 500 داوطلب طراحی شده که بازی های مختلفی را با کارت اجرا می کردند. مطالعه چرخه رفتار این افراد و کارت های انتخاب شده توسط آنها در هر بازی به طراحی مدل ریاضی پیش بینی کننده رفتار آنها منجر شده است.

بر اساس مدل یادشده هر قدر سن انسان ها افزایش می یابد، پیش بینی پذیری رفتار آنها ساده تر شده و خطرپذیری آنها برای انجام رفتارهای پیش بینی نشده کاهش می یابد. محقق مذکور علت این مساله را تغییرات سیستم عصبی مغز انسان ها می داند.

رومین لیگنوئل بر این باور است که با ارتقای این مدل می توان در آینده به ریشه برخی رفتارهای مخرب انسان ها و از جمله علت شکل گیری پدیده اعتیاد در انسان ها پی برد. زیرا این مساله نیز به تصمیم گیری های انسان ها مرتبط می شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما