شناسهٔ خبر: 33514188 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اسلامی شدن دانشگاه‌ها/38

زمینه تشویق اساتید برای فعالیت بیشتر در حوزه‌های فرهنگی فراهم شود

ایجاد زمینه تشویق اساتید برای فعالیت بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی، یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.

در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.

در شماره قبلی گفته شد ایجاد نظم و انضباط در فعالیت عقیدتی سیاسی اساتید یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

نظم و انضباط موجب استحکام جامعه شده و در سایه نظم امنیت پایدار به وجود می‌آید.دشمنان در تلاش هستند که فضای سیاسی کشور را مورد هجمه قرار دهند اما اساتید دانشگاه با پیروی از منویات امام خامنه‌ای و تلاش شبانه روزی در حوزه علم می‌توانند اهداف دشمنان را خنثی کنند.

در این شماره به مؤلفه‌ دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. ایجاد زمینه تشویق اساتید برای فعالیت بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی، یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

اگر متولیان دانشگاه‌ها بخواهند مقررات و تشویق‌های فعلی را که برای کارهای علمی اساتید در نظر گرفته شده به‌کار بگیرند، رشد شتاب علمی با کندی پیش می‌رود.

در گذشته از اساتید به خاطر آثار علمی و پژوهشی آنان به‌خوبی تجلیل می‌شد اما در شرایط فعلی دستورالعمل‌ها محدود شده و هنگامی‌که تعداد مقالات از یک حد نصاب بیشتر باشد، پاداشی به اساتید تعلق نمی‌گیرد.

باید از اساتیدی که وقت بیشتری بر روی مباحث فرهنگی و سیاسی می‌گذارند، تجلیل و تشویق صورت بگیرد. همین تشویق موجب می‌شود که استاد دانشگاه با انرژی مضاعف و نفسی تازه سر کلاس برود و دانشجویی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند و با این مهم، گامی در جهت اسلامی شدن دانشگاه‌ها برمی‌دارد.

انتهای پیام/4118/

نظر شما