شناسهٔ خبر: 33514162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزینه برای کنترل بیماری‌ها جزئی از اقتصاد مقاومتی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در راستای کنترل بیماری‌ها و تشخیص آن هر چه هزینه شود صرفه‌جویی است و جزئی از اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد جمالی‌زاده طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا را کار بسیار بزرگی دانست و اظهار داشت: در کشور تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در این کمپین شرکت کرده و فشار خون خود را گرفتند تا نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های سیار را برای سنجش فشار خون برشمرد و افزود: بعضا از طریق سامانه خوداظهاری فشار خون خود را ثبت کرده‌اند.

وی فشار خون بالا را از ریزفاکتورهای مرگ و میر دانست و ادامه داد: معمولا چون بیماری فشار خون بالا علامت ندارد مردم به آن کمتر توجه می‌کنند اما زمانی که عارضه آن پدیدار شد کار خاصی نمی‌شود انجام داد.

جمالی‌زاده آمار مراجعه کنندگان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور را شامل ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم‌ها عنوان و اضافه کرد: در رفسنجان از ۱۶۵ هزار نفری که شامل این طرح می‌شود تاکنون ۵۵ هزار نفر مراجعه کردند که عمده مربوط به روستا و شهرهای کوچک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در راستای کنترل بیماری‌ها و تشخیص آن هر چه هزینه شود صرفه‌جویی است و جزئی از اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.

وی مهمترین موضوع در طرح مذکور را مراجعه خود مردم به مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌ها ذکر کرد و توضیح داد: حتما مراجعه کنندگان کد ملی خود را به یاد داده باشند یا کارت ملی همراه داشته باشند تا برای ثبت فشار خون در سامانه دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق

نظر شما