شناسهٔ خبر: 33514023 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از برگزاری انتخابات مهم سیاسی در ایران تا ناتوانی در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

با وجود نزدیک شدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، هنوز تکلیف برخی از فدراسیون‌های رشته‌های مدال‌آور مشخص نشده و این یک نقطه ضعف در کارنامه وزارت ورزش محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد. در این سال‌ها انتخابات مختلفی به بهترین شکل و در مقاطع زمانی گوناگون برگزار شده و در واقع تصمیم‌گیری درباره همه مسائل سیاسی کشور با نظر و رأی مستقیم مردم صورت گرفته است. با وجود این وضعیت، در سطوح پایین‌تر گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که انسان را به فکر فرو می‌برد، آن هم در شرایطی که این اتفاقات هرگز قابل مقایسه با تصمیم‌گیری‌های بزرگ کشور نیست.

یکی از این مسائل، انتخابات فدراسیون‌های ورزشی است؛ انتخاباتی که هنوز هم در برگزاری منظم و دقیق آنها مشکلاتی زیادی وجود دارد و ظاهراً قرار هم نیست به این زودی پایان یابد. وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش در کشور با وجود اقدامات زیادی که انجام می‌دهد، هنوز نمی‌تواند زمان دقیق برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها را مشخص کند و این یک نقطه ضعف بزرگ در کارنامه این نهاد است.

نکته مهم این است که این ضعف در آستانه المپیک  2020 به عنوان بزرگترین آوردگاه ورزش دنیا بیش از گذشته نمود پیدا کرده و در فدراسیون‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری و والیبال به عنوان رشته‌های مدال‌آور در المپیک رخ نمایی می‌کند. مدت‌هاست که کشتی با سرپرست اداره می‌شود (این سرپرستی برای فدراسیون‌های دیگری همچون والیبال و وزنه‌برداری هم وجود دارد). با وجود آنکه پیش از این وزارت ورزش اعلام کرده بود که انتخابات کشتی و وزنه‌برداری در نیمه اول تیر ماه برگزار می‌شود (لینک خبر)، اما هنوز خبری از اعلام زمان قطعی و دقیق نیست و به نظر می‌رسد عزم راسخی هم در این باره وجود ندارد و برخی مسئولان بدشان نمی‌آید که این انتخابات دیرتر هم برگزار شود.

مسئولان رده بالای کشور و همچنین ورزش بارها و بارها گفته‌اند که عرصه ورزش همواره موجب شادی و نشاط اجتماعی می‌شود و درخشش ورزشکاران در آوردگاه بازی‌های المپیک همواره موجی از خوشحالی را در جامعه ایجاد می‌کند. پس باید نگاه جدی‌تری به موضوع انتخابات فدراسیون‌ها داشت، آن هم فدراسیون‌هایی که در قرن 21 حداقل یک نماینده را روی سکوی مدال در دوره‌های مختلف داشته‌اند.

بلاتکلیفی رشته‌های مدال‌آور در المپیک بیش از گذشته به ورزش ایران ضربه می‌زند و مشخص نیست برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها چه فرآیند دشواری از نظر برخی مسئولان دارد که نسبت به برگزاری آن رغبت نشان نمی‌دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما