شناسهٔ خبر: 33513726 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

محکوم فتنه و حامی کشف حجاب در بین داوران یک جایزه ادبی(اخبار ادبی و هنری)

مؤسسه فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بوشهر که مجری برگزاری برنامه سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر است برای داوری آثار جایزه ادبی خود از افرادی دعوت کرده که غالبا در حوزه شعر و داستان کم‌مخاطب هستند و نوع ادبیات آنها نه در جامعه ملی و نه در استان محبوبیت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، چند روزی است که بوشهر تحت تأثیر اخباری از قِبَل نصب تصاویر سناتورهای پهلوی همچون سناتور علی دشتی از نویسندگان و سیاستمداران حامی انگلیسی در دوران پهلوی و نویسنده کتاب «۲۳ سال» در رد نبوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام که از سوی علما مرتد شناخته شد، و نیز تصویر رسول پرویزی رفیق گرمابه و گلستان اسدالله علم و جاسوسی که در شبکه جاسوسی - مطبوعاتی «بدامن» فعالیت می‌کرد و همچنین صادق چوبک از دوستان نزدیک امیرعباس هویدا روشنفکر بهائی، به سرخط خبرها در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ملی و استانی تبدیل شده است. این مسئله سبب شد تا با فشار مردمی و رسانه‌ای بنرها از سطح شهر جمع شود. همچنین جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بوشهر و جامعه هنرمندان بوشهر و نیز تعدادی از فعالان هنری و رسانه‌ای با انتشار بیانیه و مطالبی این اقدام را محکوم کردند. در واکنش، شهردار بوشهر، محمدصادق سعیدی رئیس ‌سازمان فرهنگی ورزشی خود را با «توبیخ کتبی»، «درج در پرونده» و «محدود شدن اختیارات» محکوم و تنبیه کرد.
اما اقدام شهرداری بوشهر و مؤسسه فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به همین جا ختم نشد. این مؤسسه که مجری برگزاری برنامه سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر است، برای داوری آثار جایزه ادبی خود از افرادی دعوت کرده که غالبا در حوزه شعر و داستان کم‌مخاطب هستند و نوع ادبیات آنها نه در جامعه ملی و نه در استان محبوبیت ندارد.
به طور مثال، مطالب صفحه مجازی یکی از داوران، ضدیت این فرد را با نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد. وی در برخی مطالب خود علیه حجاب اسلامی و حکم قرآنی قصاص نوشته است. او حتی از جاسوسان معروف به فعال محیط ‌زیست نیز بارها در نوشته‌های خود حمایت کرده است. همسر وی که از نویسندگان نزدیک و مرتبط با هوشنگ گلشیری شاعر ضدانقلاب بود در سال ۹۶ خود‌کشی کرد.
یکی دیگر از داوران حاشیه‌دار جایزه ادبی بوشهر در جریان حوادث مرتبط با عاشورای 88 بازداشت شده بود اما پس از حدود ۵ ماه آزاد شد.
دیگر داور این جایزه نیز مدافع تمام قد یدالله رؤیایی شاعر ضدانقلاب است. کسی که در یکی از آخرین نوشته‌های خود علیه فقها، فتوای مراجع را «فتواهای عصر جاهلیت» لقب می‌دهد و جمهوری اسلامی را «ارتجاع سیاه» می‌خواند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما