شناسهٔ خبر: 33511716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح فایز السراج برای پایان بحران لیبی

رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی، طرح سیاسی جدیدی برای پایان دادن به بحران در این کشور ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، فایز السراج در نشست خبری، طرح سیاسی جدیدی با هدف یافتن راه حلی برای بحران در لیبی اعلام کرد. 

طرح ابتکاری که السراج در نشست خبری در طرابلس اعلام کرد هفت بند دارد که مبتنی بر برگزاری مجمع ملی با مشارکت نمایندگانی از همه مناطق لیبی است تا زمینه برگزاری انتخابات همزمان پارلمانی و ریاست جمهوری پیش از پایان سال 2019 فراهم شود.
بر اساس پیشنهاد فایز السراج، مجمع ملی لیبی باید کمیته ملی برای آشتی تشکیل دهد. اجرای قوانین عفو عمومی و عدالت انتقالی با هماهنگی نمایندگی سازمان ملل، از جمله دیگر بندهای طرح پیشنهادی السراج است.
وی افزود: همه کسانی که خواهان راه حل مسالمت آمیز و دموکراتیک هستند و به حقوق شهروندی باور دارند، می توانند در مجمع ملی مشارکت کنند. در مجمع ملی باید درباره نقشه راه مرحله آینده تصمیم گیری شود.
السراج با تاکید بر اینکه به مقابله با آنچه استبداد و تجاوزگری خواند، ادامه خواهد داد خاطر نشان کرد: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد. اجازه نخواهیم داد امید ملت لیبی را سرقت کنند. هیچ کسی نخواهد توانست مانع از ادامه مبارزه ما شود.

نظر شما