شناسهٔ خبر: 33511412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رامبد جوان در مونترال: برای اکران فیلم به کانادا نرفتم

تصمیم جنجالی آقای خندوانه

صاحب‌خبر -
پیش از این بهانه این سفر اکران فیلم اعلام شده بود و حالا او خودش می‌گوید قصدش اکران نبوده و این از نگاه بعضی‌ها یعنی تأیید تصمیم آنها برای به دنیا آوردن فرزندشان جایی غیر از ایران!

​​​​​​​ابر و باد و مه و خورشید و فلک و البته خود رامبد جوان در کارند که سوژه او و سفرش به کانادا فراموش نشود. حاشیه‌هایی که از زمان انتشار خبر حضور او و نگار جواهریان در کانادا برای اکران فیلم «قانون مورفی» آغاز شد چون همان زمان این شایعه دهان به دهان چرخید که قرار است نگار جواهریان فرزندش را آنجا به دنیا بیاورد. حالا پس از انتشار عکس این دو بازیگر در کانادا، شایعه ممنوع التصویری رامبد جوان به همین دلیل در تلویزیون، دفاع عجیب و غریب امیرمهدی ژوله از جوان در اینستاگرامش که مجبور شد برایش عذرخواهی کند و بعد هم حمایت پرویز پرستویی از او، دیروز مصاحبه رامبد جوان نام او و همسرش را دوباره به صدر جدول موضوعات مورد علاقه مردم بازگرداند. رامبد جوان با یک برنامه اینترنتی گفت‌و‌گویی کوتاه انجام داده که به‌عنوان اولین مصاحبه او در مونترال کانادا منتشر شده است. او در این مصاحبه می‌گوید: «من نیامدم مونترال برای اکران قانون مورفی. آمدم به مونترال و در عین حال فیلم قانون مورفی را هم اینجا نمایش می‌دهیم. در تورنتو هم همین کار را کردیم.»
این حرف‌ها باعث شده مردمی که تا به حال از جوان به سختی انتقاد می‌کردند با زبان و قلم تیزتری این کار را انجام دهند چون پیش از این بهانه این سفر اکران فیلم اعلام شده بود و حالا او خودش می‌گوید قصدش اکران نبوده و این از نگاه بعضی‌ها یعنی تأیید تصمیم آنها برای به دنیا آوردن فرزندشان جایی غیر از ایران! البته او حرف دیگری هم می‌زند که نشان می‌دهد قرار است حالا حالاها ساکن کانادا باشد؛ تمایل به فیلمسازی در کانادا و حتی برگزاری جلسه برای انجام این کار. به نظر منتقدان رامبد جوان همه اینها با حرف‌ها و شعارهای او در برنامه خندوانه تناقض دارد. آنها می‌گویند کسی شعار معروف «مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم!» را در برنامه‌اش بارها تکرار کرده و از عشق به کشورش حرف زده که حالا نمی‌خواهد فرزندش در ایران متولد شود.
در کنار ایراد گرفتن به تصمیم جوان و جواهریان یک بحث دیگر هم بین کسانی که این چند روز درباره این موضوع حرف می‌زنند مطرح می‌شود. اینکه چقدر می‌توانیم و باید این رفتار را قضاوت کنیم؟ عده‌ای دلیل قضاوت‌شان همان تناقض در شعار و رفتار است و می‌گویند این تناقض به آنها اجازه قضاوت می‌دهد و عده‌ای منتقدان را منع می‌کنند و می‌گویند شاید خیلی از والدین در شرایط مشابه همین تصمیم را بگیرند. وقتی همه اینها را بگذارید کنار هم به این نتیجه می‌رسید که قرار نیست فعلاً این سوژه فراموش شود مگر اینکه سر و کله سوژه بزرگتری پیدا شود و دیگر کسی به رامبد جوان، نگار جواهریان و فرزند به دنیا نیامده‌شان فکر نکند!

نظر شما