شناسهٔ خبر: 33511397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 عليپور:

با اجازه مي‌خواهم لژيونر شوم

علي عليپور، بعد از چهار فصل حضور در جمع سرخپوشان قصد دارد در ادامه مسير روياپردازي خود براي نقل و انتقالات تابستاني راهي ليگ اروپا شود. عليپور که در ازاي قراردادي 80 ميليوني در ليگ چهاردهم از راه آهن به پرسپوليس پيوست و به عنوان جوانترين گلزن دربي نيز در ديدار پاياني آن فصل موفق به باز کردن دروازه استقلال شده بود، در ليگ هفدهم با عملکردي درخشان و ثبت 19 گل به عنوان آقاي گلي دست يافت.

نکته جالب توجه در خصوص اين بازيکن که ثبات جالبي در خط حمله پرسپوليس طي اين فصول داشته و در دو فصل گذشته با اعتماد کادرفني توانسته به عنوان برترين گلزن تيم نيز معرفي شود، به مبلغ قرارداد او مربوط است. عليپور در خصوص مسائل مالي خود در زمان حضور چهار ساله در پرسپوليس گفته: سال اول قرار دادم 80 ميليون، سال دوم 180 ميليون، سال سوم 360 ميليون و اين فصل550 ميليون تومان بود.

آقاي گل فصل هفدهم و برترين گلزن فصل گذشته اکنون اما روياي حضور در فوتبال اروپا و ادامه روياپردازي خود را دنبال مي‌کند و در اين زمينه به پيروزي اعلام کرده: با همه شرايط پرسپوليس کنار آمدم. قراردادم از تمام هم‌تيمي‌هايم پايين‌تر بود. اما با افتخار براي پرسپوليس بازي کردم. مي‌خواهم با دعاي خير هواداران لژيونر بشوم.

اين در حالي است که عليپور سه فصل پيش نيز و در روزهايي که ليگ روسيه پيشنهادات مناسبي براي بازيکنان جوان فوتبال ايران ترتيب مي‌داد، با پيشنهاد حضور در اين ليگ مواجه شده بود که در آن مقطع با ممانعت باشگاه همراه شد. او در اين فصل اما بار ديگر مورد توجه ايجنت‌ها قرار گرفته و گفته مي‌شود دو پيشنهاد مناسب از ليگ اسپانيا و يونان در جيب دارد. موضوعي که او را کاملا ترغيب کرده براي ادامه دوران بازيگري تجربه حضور در فوتبال اروپا را به کارنامه خود اضافه کند.

عليپور در گفتگوي خود با پيروزي به طور قطعي از تمايل خود براي جدايي خبر داده و با اشاره به مسائل مالي و دريافتي‌هايش در اين تيم، ادامه حضورش را در فوتبال اروپا ترسيم کرده است. در خصوص عليپور گفته مي‌شود از دو تيم الميرا اسپانيا و همچنين آاک يونان با پيشنهاد همراه شده است و بايد ديد در نهايت چه اتفاقي در خصوص او رخ خواهد داد.

کي‌روش هوايي شده

پيشنهاد از ليگ چين

کي‌روش استنلي به همراه لوسيانو پريرا مشترکاً با 16 گل زده به عنوان آقاي گلي ليگ هجدهم رسيدند. اين مهاجم برزيلي اولين بار از سوي امير قلعه‌نويي به ايران آمد و پيراهن تيم ذوب‌آهن اصفهان را پوشيد.کي‌روش استنلي پس از درخشش در ترکيب ذوبي‌ها همراه با امير قلعه‌نويي به ديگر تيم اصفهاني يعني سپاهان پيوست. او در تيم جديدش هم خوش درخشيد و نقش مهمي در موفقيت سپاهان اصفهان داشت و گل‌هاي حساسي را به ثمر رساند.کي‌روش استنلي يک مهاجم بلندبالا و سرزن است که در کنار شم گلزني از لحاظ جنگندگي و دوندگي نيز در سطح بالايي قرار داشته و به خوبي براي مهاجم و هافبک‌هاي کناري‌اش فضا‌سازي مي‌کند. به همين خاطر طبيعي است امير قلعه‌نويي باز هم اين مهاجم خوش‌استيل را براي فصل جديد بخواهد.شنيده‌ها از اصفهان حکايت از آن دارد که باشگاه سپاهان بلافاصله پس از اتمام ليگ هجدهم پيشنهادي 500 هزار دلاري به کي‌روش استنلي ارائه داد، اما مهاجم برزيلي راضي به تمديد قرارداد نشد!

جالب آن‌که کي‌روش استنلي مدعي شده يک پيشنهاد خوب از کشور چين دارد که بيشتر از سپاهان به او مي‌دهند! البته گفته مي‌شود مهاجم اول سپاهان به واسطه درخشش در ليگ برتر ايران و کسب عنوان آقاي گلي ليگ برتر با پيشنهاداتي از کشور‌هاي حاشيه خليج فارس مواجه شده است.

همچنين شنيده شد برانکو و پرسپوليسي‌ها هم حسابي کي‌روش استنلي را پسنديده‌اند، اما رقم درخواستي مدير برنامه‌هاي اين مهاجم برزيلي باعث شد سرخپوشان قيد او را بزنند. منبع اين خبر اما مدعي شد کي‌روش استنلي در نهايت در سپاهان مي‌ماند، چون هم از کار کردن با امير قلعه‌نويي راضي است و هم زندگي در اصفهان را دوست دارد.

جدايي نورافکن از استقلال قطعي شد

اميد نورافکن مدافع- هافبک استقلال که به صورت قرضي به جمع آبي پوشان بازگشته است در فصل جديد بايد به تيم فوتبال شارلواي بلژيک برگردد مگر اينکه استقلالي‌ها بتوانند رضايت باشگاه شارلوا را بگيرند.اين بازيکن البته از فصل قبل تنها 30 درصد مطالبات خود را از استقلال دريافت کرده و رقمي حدود 150 ميليون تومان از دو فصل پيش طلبکار است. علاوه بر اين باشگاه استقلال بايد براي ماندن اين بازيکن رقم سنگيني را به باشگاه بلژيکي پرداخت کند به همين علت با وجود علاقه اين بازيکن به ماندن در استقلال جدايي او از جمع آبي پوشان قطعي شده است. استقلال در پست مدافع چپ فعلا ميثم تيموري، ميلاد زکي پور و آرمين سهرابيان را در اختيار دارد اگرچه نورافکن در فصل گذشته در پست هافبک دفاعي نيز به کار گرفته شد.

بوديمير در آستانه شکايت از پرسپوليس به فيفا

ظاهراً طلب سنگين برانکو ايوانکوويچ از باشگاه پرسپوليس و تحت فشار قرار گرفتن مسئولان اين باشگاه براي تسويه حساب با اين مربي از سوي هواداران باعث شده، خيلي از بدهکاري‌هاي پرسپوليس ناديده گرفته شود. در اين ميان گفته مي‌شود باشگاه ديناموزاگرب مبلغ 125 هزار يورو از باشگاه پرسپوليس بابت رضايتنامه بوديمير طلبکار است که بايد خيلي وقت پيش پرداخت مي‌شد. با شرايط موجود بعيد نيست همين روز‌ها باشگاه کروات تصميم به شکايت از باشگاه پرسپوليس بگيرد.

نکته قابل توجه اينکه خود بوديمير هم طلب سنگيني از پرسپوليس دارد و او هم تا دوشنبه به اين باشگاه فرصت داده تا پولش را بدهند در غير اين صورت به فيفا شکايت خواهد کرد. اين در حالي است که مديران باشگاه پرسپوليس از عملکرد اين مهاجم گران‌قيمت خارجي رضايت ندارند. ماريو بوديمير در طول نيم‌فصل فقط يک گل در ليگ برتر و يک گل در آسيا براي سرخپوشان به ثمر رساند که آمار خوبي براي يک فوروارد محسوب نمي‌شود. با اين وجود برانکو بار‌ها در مصاحبه‌هاي خود اعلام کرده «ماريو بوديمير با پرسپوليس قرارداد دارد و مي‌ماند!» در واقع بازگشت برانکو به معناي ماندن مهاجم کروات است.يکي از مديران باشگاه پرسپوليس که تمايلي به افشاي نام خود نداشت به ما خبر داد که برانکو اعلام کرده ماريو بوديمير براي فصل آينده حفظ شود و باشگاه هم در رودربايستي سرمربي خود مانده است! اينکه چرا برانکو اصرار دارد مهاجمي با يک گل زده در نيم‌فصل که زياد هم مصدوم مي‌شود بايد در پرسپوليس بماند، سؤالي است که سرمربي کروات بايد پاسخ آن را دهد!

نظر شما