شناسهٔ خبر: 33511296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پروژه تراکتور در فصل نقل و انتقالات

در انتظار تيمي کهکشاني؟

صاحب‌خبر -

حضور مصطفي دنيزلي سرمربي مشهور ترک تبار روي نيمکت تراکتورسازي و البته جذب چند بازيکن مطرح باعث اميدواري زياد هواداران آذربايجاني شده تا تيم شان به عنوان يک مدعي قهرماني کارش را در ليگ نوزدهم با قدرت شروع کند و در طول بازي ها نيز به دور از حواشي اي که سال گذشته برايشان پيش آمد، بتواند يک روند ثابت و موفق را ادامه دهد.اگرچه از نقل و انتقالات ليگ برتر هنوز زمان زيادي باقي مانده اما با نگاهي به ليست بازيکنان تراکتورسازي مي شود متوجه شد

اين تيم نيازي به بازيکنان پرتعداد ندارد و با ترميم در دو پست تقريبا پرونده نقل و انتقالاتي شان بسته مي شود.

دروازه بان؛ اگر اخباري برود...

اگرچه محمدرضا اخباري در 5 بازي پاياني ليگ برتر براي تراکتورسازي به ميدان رفت و شرايط بازي کردن را بعد از دوري بلند مدت از فوتبال به دست آورده اما مسئولان اين باشگاه اقدام به جذب رشيد مظاهري دروازه بان ملي پوش ذوب آهن کردند. در اين شرايط شايعاتي درباره جدايي اخباري از تراکتور پيش آمده؛ اين دروازه بان که سابقه بازي در تيم ملي را نيز دارد، دوست دارد درتيمي باشد که بتواند بازي کند و با اينکه 3 سال از قراردادش با سرخپوشان باقي مانده به خاطر رقابت شديدي که بايد با مظاهري انجام دهد احتمال جدايي اش وجود دارد. مهدي محمديان ديگر دروازه بان تراکتورسازان براي فصل نوزدهم ليگ برتر است. اگر اخباري بماند ترکيب 3 نفره دروازه بان هاي تراکتورسازي تکميل است اما اگر او بتواند رضايت مسئولان باشگاه را براي جدايي بگيرد نياز به جذب يک دروازه بان ديگر در جمع سرخ هاي آذربايجان ديده مي شود.

مدافع راست؛ جاي خالي اسماعيلي فر

اگرچه تراکتورسازان در نيم فصل ليگ گذشته سيداحمد موسوي را جذب کردند و اين بازيکن مي تواند مهره تاثيرگذاري در پست دفاع راست براي سرخپوشان باشد، اما گزينه ديگري در اين پست براي تراکتور وجود ندارد. با جدايي دانيال اسماعيلي فر از جمع تراکتورسازان و بازگشت او به ذوب آهن مسئولان باشگاه تبريزي بايد يک دفاع راست باتجربه ديگر را به جمع نفرات شان اضافه کنند تا در کنار احمد موسوي اين پست را تکميل کنند.

مدافع وسط؛ فصل تغييرات رسيد

از جمع مدافعان وسط سال گذشته تراکتورسازي فقط حضور ايمان سليمي در ليگ نوزدهم قطعي است. محمد طيبي چندي قبل با فسخ قراردادش از جمع تراکتوري ها جدا شد و علي عبدالله زاده ديگر مدافع اين تيم نيز در صدد جدايي است. از سوي ديگر مسئولان باشگاه تراکتورسازي دو سانتوس مدافع بلندقامت و خوش فيزيک برزيلي را به تيم شان برگرداندند و محمدرضا خانزاده مدافع سابق تيم ملي که سال گذشته در قطر توپ مي زد را نيز به خدمت گرفتند. در حال حاضر دوسانتوس، سليمي و خانزاده 3 مدافع وسط قطعي تراکتور هستند که شايد با نظر دنيزلي براي احتياط بيشتر در اين پست يک مدافع ديگر نيز جذب شود.

مدافع چپ؛ با حاج صفي بيمه است

از آنجايي که احسان حاج صفي با تراکتور قرارداد دارد، خيال مسئولان باشگاه از پست دفاع چپ تقريبا راحت است. از سوي ديگر حالا که مسئولان باشگاه محمد مسلمي پور را نيز از سپاهان برگرداندند و هنوز تکليف رضا شربتي نيز مشخص نشده است تا مشکل خاصي در اين پست وجود نداشته باشد.

هافبک دفاعي؛ در انتظار رونمايي از پديده

جدايي مهدي مهدي پور، کوين کنستانت و علي طاهران از تراکتورسازي اين تيم را در پست هافبک تدافعي کمي با مشکل مواجه کرد اما مسئولان باشگاه با جذب سعيد مهري جوان از ماشين سازي که سال گذشته يکي از پديده هاي ليگ برتر به شمار مي رفت، نشان مي دهد آنها در پي اعتماد به يک بازيکن انرژيک و کم نام و نشان هستند. در پست هافبک تدافعي اکبر ايماني جنگنده و باتجربه نيز حضور دارد که قطعا يکي از بازيکنان فيکس تراکتور در فصل جديد خواهدبود. از سوي ديگر عليرضا نقي زاده نيز با تراکتور قرارداد دارد و احتمالا به کارش در جمع شاگردان دنيزلي ادامه خواهد داد.

هافبک وسط و وينگر؛ مشکلي نيست

از مدت ها قبل شايعه جدايي مسعود شجاعي و اشکان دژاگه از تراکتورسازي مطرح بوده ، اما مسئولان باشگاه آذربايجاني بارها به قرارداد آنها اتکا و عنوان کردند اين دو کاپيتان تيم ملي به کارشان در تراکتور ادامه مي دهند. اگر طبق گفته هاي مسئولان تراکتور شجاعي و دژاگه در جمع سرخپوشان آذربايجاني باقي بمانند مشکل خاصي در خط هافبک وجود نخواهد داشت.

از سوي ديگر يوکيا سوگيتا هافبک ژاپني نيز ستاره توانمندي است که مي تواند همچون سال گذشته کار را جلو ببرد. همچنين مهدي تيکدري پديده ليگ يک و مس کرمان نيز به تراکتور پيوسته و هواداران اميد به درخشش او دارند. قائم اسلامي خواه نيز با وجود پايان سربازي اش احتمالا در تراکتور بماند. البته که براي احتياط بيشتر شايد نياز باشد که تراکتورسازان يک وينگر سرعتي و يک هافبک وسط ديگر را نيز به جمع نفرات شان اضافه کنند تا با ترکيبي کامل تر کمربند خط هافبک را ببندند.

مهاجم؛ جايگزين استوکس کيست؟

بي ترديد ستاره خط حمله تراکتور در فصل گذشته آنتوني استوکس بوده است. حالا اما او ساز جدايي کوک کرده و به نظر مي رسد اينبار ديگر اصراري براي ماندنش نباشد. اگرچه ساسان انصاري و محمدرضا آزادي جوان دو مهاجم نوک ديگر تراکتور هستند که توانايي هاي خوبي نيز دارند اما اگر استوکس طبق شايعات ديگر بازيکن جدا شده تراکتور باشد، قطعا نياز به جذب يک مهاجم نوک گلزن در حد استوکس براي سرخپوشان احساس مي شود.

در انتظار رونمايي از کهکشان ليگ برتر

تراکتورسازي با نفراتي که نام شان برده شد و جذب 3 سهميه ديگر ليگ برتري و دو سهميه خارجي جديد بي ترديد در ليگ نوزدهم نيز کهکشاني خواهد بود. بي ترديد حضور مصطفي دنيزلي نيز کمک شاياني به جذاب تر شدن نيمکت تراکتورسازي خواهد کرد و به طور کلي پيش بيني مي شود اتفاقات جالبي را در اين تيم آذربايجاني براي فصل آينده شاهد باشيم. دنيزلي روز دوشنبه به ايران مي آيد و کارش را شروع مي کند.

نظر شما