شناسهٔ خبر: 33511168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سن اعتیاد به مواد مخدر در خرمشهر به 17 سال رسید

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر گفت: سن مصرف مواد مخدر بین جوانان خرمشهر به ۱۷ سال رسیده است که جای نگرانی دارد.

به گزارش ایرنا سرهنگ همت علی ترکارانی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه مباره با پدیده شوم مواد مخدر به یک اقدام جهادی نیاز دارد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در خرمشهر دستگیر شدند این آمار خوش آیند نیست و باید کار اصولی و اساسی برای ریشه کنی مصرف مواد مخدر با کمک فرهیختگان انجام شود.

وی افزود: باید مؤسسه‌ای برای کمک به افراد بهبود یافته از مواد مخدر در شهرستان خرمشهر راه اندازی شود تا برای این افراد اشتغالزایی شود.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر نیز در این نشست بر تقویت برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان مهمترین راه پیشگیری از اعتیاد در این شهر تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی جامع در زمینه‌ی عوارض منفی مصرف مواد مخدر از طریق فیلم‌، و فضای مجازی می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر کار ساز باشد.

کورش مودت اظهار داشت: یک شهر زمانی به صورت آرمانی و مطلوب اداره می‌شود که همه اعضا و نهادهای مدنی آن در کنار دولت با همدلی ب همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در زمینه مواد مخدر در حال برنامه ریزی است، گفت: در حالیکه در گذشته قاچاقچیان مواد مخدر را از طریق خشکی جا به جا می کردند اکنون از طریق دریا مواد مخدر رد و بدل می شود.

مودت اظهار داشت: در زمانی که دریا توفانی است و شناورها مجوز فعالیت در دریا را ندارند قاچاقچیان اقدام به جا به جایی مواد مخدر می‌کنند.

وی در ادامه گفت: این منطقه به لحاظ مرزی بودن همه مخاطرات مرز و کشورهای همسایه را دارد لذا هر دستگاهی باید برنامه ریزی لازم را در مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر از فعالیت سه مرکز ام ام تی و سه مرکز انجمن ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزش هنر و تئاتر خیابانی، گشایش نمایشگاه نقاشی و کتاب و همایش‌ها با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شود.

وی بر برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی در خرمشهر تاکید کرد و گفت: سایر دستگاه‌های فرهنگی اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی خود را فعال کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما