شناسهٔ خبر: 33509960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه:

زمانی پای میز مذاکره با کانون وکلا می‌رویم که به رسمیت شناخته شویم

71571

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با پیشنهاد ادغام این مرکز با کانون وکلای دادگستری، گفت: هر روز از هیئت مدیره کانون وکلا می‌خواهند با ما مذاکره کنند اما من این را تا زمانی که شأن وکلای مرکز حفظ نشود، نمی‌پذیرم و زمانی پای میز مذاکره می‌رویم که به رسمیت شناخته شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه عصر امروز (یکشنبه) در اولین نشست سراسری این مرکز با کارآموزان آزمون وکالت سال ۹۶ این مرکز، اظهار کرد: آقای مؤمنی به من گفتند این آئین نامه جدید در مورد مرکز را اجرا نکن اما من پشیمان نیستم و اگر به گذشته برگردم باز هم این آئین نامه را اجرا خواهم کرد. من از کودکی عادت داشتم که اگر بخواهم کاری انجام شود باید انجام شود. اقدامات ما در این مرکز باید الکترونیک شود. هر کسی با این مسیر راه بیاید به خودش کمک می‌کند. ما در این یک ماه دوندگی‌های زیادی داشتیم. یکی از اقدامات ما رصد حدود ۴۰ سامانه وکالت در کشورهای مختلف و رسیدن به طرحی واحد یک سامانه در این راستا بود که فاز اول این سامانه راه اندازی شده است.

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم افطاری با رئیس قوه قضائیه داشتیم و تا جایی که شنیدم این دیدار، اولین نشست در طول این ۱۸ سال بود که برگزار شد. من میان مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون وکلا تا لحظه آخر دوگانگی احساس نمی‌کنم به نحوی که در نشست ماه رمضان هم ۵۰ درصد میهمانان از کانون وکلا و ۵۰ درصد از مرکز وکلای قوه قضائیه بودند. در آن جلسه آقای رئیسی نکات جالبی را بیان کردند که توصیه می‌کنم حتماً آن‌ها را بخوانید.

وی ادامه داد: یکی از نکات مطرح شده توسط حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تعریف نقش جامعه وکالت در بیانیه گام دوم انقلاب بود. وقتی ایشان من را برای این سمت انتخاب کردند گفتند ما شما را گام دومی می‌بینیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ما در کشور ۲۳ هزار وکیل و ۱۳ هزار کارشناس داریم، گفت: وکلا همیشه به نگاه صدا و سیما نسبت به خود انتقاد دارند اما سوال من این است که ما برای مثبت کردن نگاه دیگران مانند صدا و سیما به وکلا چه کاری انجام دادیم؟ من شما را متولی این موضوع خواهم کرد و یقین دارم با شما به نتیجه خواهم رسید. امروز اصولاً این گونه نیست که اگر کسی مشورت بخواهد و به دنبال خیر باشد سراغ وکیل برود.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان خانواده قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: کارآموزان محترم وکلا و به خصوص کارآموزان ورودی سال ۹۶ یقین داشته باشند که پرچمدار نهاد وکالت خواهند شد. من با کارآموزها زیاد کار دارم. برای دادن این زحمت به دنبال فراهم کردن این لوازم هستم. در حال آب و جاروی خانه شما هستم. بستر آی تی یکی از این لوازم است. شما نیاز به حمایت علمی و مالی دارید. من در تلاش برای این مورد هستم. من یک دستور فردی هم نخواهم داد. توصیه من به شما کارآموزان ۹۶ این است که آنقدر با سواد باشید که بدانید ندانسته‌های شما بسیار زیاد است.

بهادری جهرمی افزود: به عقیده من کارآموز، وکیل است و باید پیشروی وکلای موجود شود. شما با سوادتر از پیشینیان خود خواهید شد. من معلم هستم و معلمی شیوه من است. من پا به پای شما در کلاس‌های شما خواهم آمد. ما به جایی خواهیم رسید که سوالات را از ما بپرسند. به عقیده من شأن کارآموز باید همچون شأن وکیل رعایت شود. کارآموز هم باید شأن مرکز و قوه قضائیه را رعایت کند. من بر دوش شما تکالیف قرار خواهم داد.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران قوه قضائیه در رابطه با ادغام این مرکز با کانون وکلای دادگستری مرکز، تاکید کرد: من در جلسه ماه رمضان با وکلای کانون مرکز به آنها گفتم اگر شما به دنبال شأن وکلا هستید شأن همکار خود در مرکز وکلای قوه قضائیه را رعایت کنید، آن زمان من با شما صحبت خواهم کرد. گفتم هر زمان مرکز وکلای قوه قضائیه را قانونی دانستید و وکلای ما را به جای کارشناس و ۱۸۷ و …، وکیل صدا زدید با هم صحبت می‌کنیم. با چیزی که قانونی نمی‌دانید که نمی‌توان صحبت کرد. هر روز از هیئت مدیره کانون وکلا می‌خواهند با ما مذاکره کنند اما من این را تا زمانی که شأن وکلایم حفظ نشود، نمی‌پذیرم. زمانی پای میز مذاکره می‌رویم که به رسمیت شناخته شویم.


به گزارش ایسنا این نشست با حضور تعدادی از کارآموزان سال ۹۶ این مرکز برگزار شد و رئیس مرکز امور وکلا، مشاوران و کارشناسان خانواده قوه قضائیه در این نشست به ابهامات کارآموزان آزمون وکالت سال ۹۶ این مرکز پاسخ داد.

انتهای پیام

نظر شما