شناسهٔ خبر: 33509923 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج محصول فناورانه دانشگاه علوم بهزیستی معرفی شد

تهران- ایرنا- پنج محصول فناورانه مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نمایشگاه جانبی سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره ملی انجمن فیزیوتراپی ایران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش، امیرسالار جعفرپیشه مدیر دفتر فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به استقبال از تولیدات سه شرکت دانش بنیان و فناور وابسته به مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی، گفت: از سیستم بیوفیدبک یادگیری حرکتی بدون نیاز به رایانه و نمایشگر، در این نمایشگاه رونمایی شد.

وی افزود: این سیستم مجموعه کاملی از تمرینات کنترل حرکتی را با هدف توانبخشی فعال ایجاد کرده است. پردازنده مرکزی درونی سیستم و نمایشگر داخلی و خروجی های کارت حافظه و HDMI تعبیه شده روی این سیستم کاملاً پرتابل و پیشرفته بوده که درمانگر را از خرید رایانه بی نیاز می کند.

وی اظهارداشت: از محصول جدید و پیشرفته «موزیک گلاو» ساخته شده توسط یکی از شرکت های دانش بنیان نیز در نمایشگاه جانبی کنگره بین المللی فیزیوتراپی رونمایی شد.

جعفرپیشه افزود: این وسیله کمک توانبخشی، برای بازتوانی بیماران نورولوژیک و دارای اختلال فیزیکی خصوصاً پس از استروک (سکته مغزی) کاربرد فراوان دارد.

وی گفت: توانخواه با استفاده از این وسیله، تمرینات دست از قبیل شمردن را با ترکیب یک اپلیکیشن موبایل تبدیل به نواختن نت های موسیقی می کند، ضمن آنکه قیمت بسیار مناسب این وسیله کمک توانبخشی، تهیه آن را برای همه افراد توانخواه مقدور کرده و می توانند از آن، در منزل استفاده کنند.

به گفته مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از دیگر تولیدات فناورانه شرکت های تحت پوشش مرکز رشد فناوری این دانشگاه، که در نمایشگاه جانبی کنگره فیزیوتراپی ایران رونمایی شد، «بالابر جمع شونده الکترومکانیکی» است.

جعفرپیشه تصریح کرد: شیوه طراحی این محصول به گونه ای است که ضمن تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم و سهولت جابه جایی بیمار از ویلچر به تخت، هنگام نیاز نداشتن به این وسیله، به اندازه یک بسته کم حجم، تغییر شکل دهد.

وی افزود: استفاده از باطری شارژی و عدم نیاز به اتصال همیشگی به برق و وجود کنترل های الکترونیکی، از دیگر ویژگی های این محصول است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت نیروی متخصص در سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی) می پردازد.

مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در راستای تحقق هدف دستیابی به مرجعیت علمی و فنی طراحی و ساخت تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی در کشور، با حمایت از ۱۲ شرکت دانش بنیان و فناور تحت پوشش، گام های موثری در این زمینه برداشته است.

سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره ملی انجمن فیزیوتراپی ایران از ۲۲ لغایت ۲۴ خردادماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار و همزمان با آن نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی و توانبخشی ساخت داخل کشور در حاشیه کنگره برپا شد.

نظر شما