شناسهٔ خبر: 33509824 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبری در «نشر خبر»

گروه هنر ــ برنامه این هفته «نشر خبر» (press release) ضمن مروری بر روابط ایران و ژاپن و بررسی وضعیت اقتصادی ایتالیا و روابط میان اتحادیه اروپا و این کشور، به واکاوی اختلافات میان آمریکا و ترکیه می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، این برنامه با نگاهی به سفر اخیر آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن به ایران و دیدار وی با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، اهداف ژاپن از این سفر و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش تنش‌ها میان آمریکا و ایران به عنوان هدف سفر اخیر و همچنین حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران پس از ۴۱ سال را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در ادامه این برنامه، وضعیت اقتصادی ایتالیا و روابط میان اتحادیه اروپا و این کشور مورد نقد و تبادل نظر قرار گرفته و موضوعاتی همچون؛ بدهی‌های سنگین ایتالیا به این اتحادیه، تلاش جوزپه کانته، نخست وزیر ایتالیا برای جلوگیری از اجرای اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا به علت بدهی‌های معوقه و فشار‌های اتحادیه اروپا علیه ایتالیا و بررسی احتمال خروج ایتالیا از این اتحادیه در پی این فشار‌ها بررسی خواهد شد.
«نشر خبر» همچنین با نگاهی به اختلافات میان آمریکا و ترکیه به گفتگو پیرامون توقف آموزش خلبانان جنگنده‌های F-۳۵ ترکیه از سوی آمریکا خواهد پرداخت. در این زمینه، ضمن واکاوی دلایل عدم تمایل آمریکا برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ توسط ترکیه، نگرانی آمریکا و قطع آموزش به خلبانان ترکی در پی این مساله و احتمال اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه ترکیه درصورت خرید این سامانه موشکی توسط ترکیه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
«نشر خبر» به تهیه‌کنندگی النا فکلینا و اجرای لمبیت آپیک، یکشنبه ۲۶ خردادماه از ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما