شناسهٔ خبر: 33509419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگاه نشریه گلستان فردا به جابجایی فرمانداران شهرهای سیل زده

گرگان – ایرنا – هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گلستان فردا در شماره جدید خود به تغییر و جابجایی چهار فرماندار استان از جمله مناطق سیل زده پرداخت.

صاحب‌خبر -

ندا کرامت در گلستان فردا نوشت: بعد از تعطیلات عید فطر گلستان هفته ای نسبتاً شلوغ و پُر از جابجایی را آغاز کرد که طی آن فرماندار مرکز و سه شهر دیگر استان همزمان برکنار و فرمانداران جدید منصوب شدند.

حمیدی معاون اقتصادی استاندار روی صندلی فرمانداری گرگان نشست، توماج فرماندار گُمیشان به آق قلا رفت و به جایش دستمرد آمد، ضمیر فرماندار آق قلا هم جایگزین غراوی فرماندار پیشین مراوه تپه شد.

در این میان عزل فرماندار گرگان تعجب خیلی ها از جمله خود صفوی را هم بر انگیخت به طوری که وی در گفتگویی اعلام کرد " می دانستم قرار است برکنارم کنند اما نه به این زودی! چون بزرگان استان تاکید داشتند که تا آمدن استاندار جدید صبر شود".

در شرایطی که مقامات مسئول، مردم را محرم ندانسته و خود را موظف به ارائه توضیح شفاف درباره علل برکناری برخی فرمانداران ندانسته اند، حجمی از اخبار درگوشی خصوصاً درباره برکناری زود هنگام صفوی به جریان افتاد.

عده ای گفتند انتخاب غراوی به عنوان استاندار نهایی شده و او می خواهد قبل از تکیه رسمی بر این مسند جابه جایی های مد نظرش را انجام دهد تا بعد از دریافت حکم، وقتش را صرف این امور نکند.

در مقابل عده ای دیگر بر این باورند که قرار است به زودی استاندار غیر بومی گلستان معرفی شود و از همین رو مقامات بالادستی وزارت کشور از غراوی خواسته اند تا نسبت به جابه جایی ها، پیش از ورود استاندار جدید اقدام کند.

برخی هم در این میان علت را در وجود برخی اختلافات فردی جستجو کرده اند.

حرف و حدیث های جابه جایی ها به همین جا ختم نشد. در حالی که خبرگزاری ها به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نوشتند که" سیاست استان براین است که از نیروهای وزارت کشور داخل استان استفاده کرده و نیروهای مامور به خدمت به دستگاه خود برگردند".

برخی فعالین رسانه ای و سیاسی از وی خواستند تا دلیل ماندگاری طباطبایی فرماندار مینودشت و مایلی فرماندار گالیکش که هم غیر بومی و هم مامور به خدمتند و نیز از انتصاب دستمرد به عنوان فرماندار گمیشان که از نیروهای مامور به خدمت آموزش و پرورش است را توضیح دهد.

برخی دیگر هم با انتقاد به نحوه مهره چینی ها، حلقه مدیریتی استان را بسته خوانده و گفته اند این شیوه اعمال تغییرات، یادآور آن عبارت طنز " قانون بایستگی مدیران" است که هیچ نگاه و بینش نوی مدیریتی به جان استان تزریق نکرده و کمکی به روند تحول و توسعه نمی کند.

به هر روی امروز سرنوشت مردم خواسته یا ناخواسته به میزان قابل توجهی به تصمیم های مسئولان گره خورده است.

به نظر می رسد جای توضیح شفاف مقامات درباره علت اتخاذ برخی تصمیمات که خاطره افکار عمومی را بابت بهره مندی از مدیران لایق آسوده کند، خالی است.

۶۲۰۴/۲۷۲۹

برچسب‌ها:

نظر شما