شناسهٔ خبر: 33509417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص بورس پایان تیر به ۲۸۵ هزار واحد خواهد رسید

تهران- ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی های ابتدایی بازار سرمایه ، شاخص با رقم ۲۴۰ هزار واحد بود که بازار به رقم تعیین شده نزدیک شده، پیش بینی بعدی، شاخص با عدد ۲۸۵ هزار واحد است که چنانچه شاهد رشد سهام های بزرگ در بازار باشیم، شاخص تا پایان تیر ماه به این عدد خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

مهدی طحانی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگا ایرنا به دلیل رشد چشمگیر شاخص بورس اشاره و بیان کرد: امروز صبح سهام هلدینگ خلیج فارس مورد معامله قرار گرفت که این امر باعث شد تا سایر هلدینگ های پالایشی و پتروشیمی هم مسیر با هلدینگ خلیج فارس شوند.

وی افزود: سهام پتروشیمی و پالایشی‌ها از جمله سهم‌هایی بودند که در چند وقت گذشته رشد نکرده بودند و سهم‌های کوچک به دلیل توجه سرمایه گذاران رشد چند برابری را تجربه کردند.

طحانی اعتقاد دارد که رشد سهم‌های کوچک دارای حباب است، اما قیمت سهم‌های بزرگ در بازار ارزنده و منطقی به نظر می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به شایعه سود حداکثری هلدینگ ها، طبیعی است که بازار نزدیک مجامع به سمت سهم‌های بزرگ پیش رود که چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، سود این شرکت‌ها بسیار بالا خواهد رفت.

وی افزود: امروز بازار در نیمه نخست معاملات مثبت بود، اما به دلیل بازگشایی نماد سایپا بازار تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفتند و رشد کم رمق شد، بنابراین بازار یک ساعت آخر معاملات متلاطم شد.

طحانی خاطرنشان کرد: همیشه صنعت خودرویی‌ها در تاریخ بازار سرمایه بدین صورت بودند که در زمان رشد تأثیر چندانی را بر روند صعودی بازار نداشتند، اما به محض منفی شدن این صنعت در بازار به شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند.

این کارشناس بازار سرمایه به دلیل رشد سهام شرکت‌های کوچک در چند روز گذشته معاملات تاکید کرد: سفته بازی در بازار سرمایه باعث شد تا در یک هفته گذشته شاهد اقبال بازار به سمت سهم‌های کوچک نسبت به سهم‌های بزرگ و با ارزش بازار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد از سهم‌های کوچک از طریق سفته رشد کردند، بنابراین فعالان مبتدی بازار باید مراقب این سهم‌ها که باعث می‌شود نصف بیشتر سرمایه خود را از دست دهند، باشند.

نظر شما