شناسهٔ خبر: 33509116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام حزب‌الله: ایران هرگز عقب‌نشینی نکرده و در تمام زمینه‌ها قدرتمندتر شده است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در اظهاراتی تاکید کرد محاصره ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی هرگز موجب عقب‌نشینی این کشور در دستیابی به پیشرفت نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان؛ شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در مراسم بزرگداشت شهید جهاد و مقاومت «عمران ناصر حلاوی» در مجتمع سید الشهداء (ع) در شهرک «کفرکلا» واقع در جنوب لبنان تصریح کرد ایران کشوری قوی و مقتدر است که با آمریکا از موضع برابر برخورد می‌کند.

او گفت: موضع قاطعانه امام خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، و مخالفت ایشان با پاسخ دادن به پیام ترامپ و مذاکره با او که در جریان دیدار با نخست وزیر ژاپن مطرح شد، نشان از عزت، قدرت و سربلندی او دارد که بسیاری از پادشاهان و رهبران عرب و مسلمان فاقد آن هستند؛ کسانی که به رغم همپیمانی با آمریکا باز هم ترامپ هر از چند گاهی به آن‌ها توهین می‌کند، اما آن‌ها حتی با یک کلمه هم از کرامت خود دفاع نمی‌کنند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی می‌خواهند با تحریم، تهدید و ارعاب و لشکرکشی نظامی ایران را تسلیم و مطیع کنند، اما فراموش کرده‌اند که رژیم صدام به نیابت از آمریکا، اسرائیل و عربستان و حمایت تمام جهان هشت سال جنگ را به این کشور تحمیل کرد و همچنین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در محاصره بوده است، اما این کشور عقب‌نشینی نکرده بلکه در تمام زمینه‌ها قدرتمندتر شده است.

شیخ دعموش تاکید کرد: تمام تهدید‌ها علیه ایران و محور مقاومت سرنگون و ساقط خواهد شد زیرا ما قویتر، ثابت قدم و استوارتر هستیم و عاجز و درمانده نیستیم بلکه این آمریکا و اسرائیل و آل سعود هستند که درمانده و مستأصل هستند و این آن‌ها هستند که از منطقه عقب‌نشینی خواهند کرد و خارج خواهند شد.

او در ادامه سخنان تاکید کرد: ما در رویارویی جاری در منطقه ابتدا به خداوند متعال اتکا می‌کنیم سپس به رزمندگان و ملت خود که در تمامی مراحل سابق ثابت کردند تهدید و ارعاب چیزی از آن‌ها کم نخواهد نکرد جز اینکه ثبات و عزم و پایبندی آن‌ها را به مقاومت بیشتر کرده است و همانطور که ما در رویارویی‌های گذشته ایستادگی کردیم و پیروز شدیم امروز نیز ایستادگی و پایداری خواهیم کرد و اگر خداوند بخواهد در این رویارویی پیروز خواهیم شد.

شیخ دعموش تصریح کرد: آمریکا تنها به ایران و محور مقاومت تعرض نکرده است، بلکه با اتخاذ سیاست‌ها و اقدامات خصمانه‌ای که علیه قدس، فلسطین، جولان و حقوق عربی اتخاذ کرده است به تمام ملت‌های منطقه تعرض می‌کند.

او افزود: آنچه ترامپ از زمان روی کار آمدنش در کاخ سفید تاکنون در خصوص آرمان فلسطین انجام داده است فراتر از اقداماتی بوده است که رؤسای جمهور سابق آمریکا ضد آرمان فلسطین در پیش گرفته‌اند، اما خطرناکتر از همه این اقدامات اجرای معامله قرن است؛ زیرا طرحی کامل برای حذف آرمان فلسطین است.

این مقام حزب‌الله در ادامه این مطلب افزود: یکی از موضوعات خطرناک در این طرح، اسکان دادن فلسطینیان در لبنان است که از این زاویه لبنان از پیامد‌های معامله قرن در امان نیست و یکی از مهمترین ضررکنندگان این موضوع است.

شیخ دعموش بر لزوم مقابله با تمام این خطرات از جانب ملت‌های منطقه، جهان عرب و جهان اسلام تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم با مقاومت، صبر، استقامت، ثبات و اراده پیروز شویم و همین مقاومت، ثبات و استقامت عامل پیروزی‌های ماست از همین رو محور مقاومت دارای امکانات، توانایی و اراده فراوانی است و می‌تواند با این رویارویی، معامله قرن را ساقط کند.

او در پایان تصریح کرد: آنچه در سطح داخلی برای حزب‌الله مهم است این است که لبنان قوی و باثبات باقی بماند و لبنانی‌ها برای حل بحران اقتصادی، اجتماعی با یکدیگر همکاری کنند و اولویت خود را اصلاحات مالی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما