شناسهٔ خبر: 33509076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

جامعه علمی افغانستان فعال و پویا است

آیت‌الله اعرافی علاوه بر تعریف و تمجید از حوزه‌های علمیه و جامعه علمی افغانستان گفت: آیت‌الله محقق کابلی نماد دستیابی علمای افغانستان به قله‌های علمی و مرجعیت بود.

صاحب‌خبر -
آيت‌الله عليرضا اعرافي مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جامعه طلاب، فضلا و علماي افغانستان و حوزه‌هاي علميه اين كشور، امروز يك مجموعه بسيار قوي و رو به پيشرفت است.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور ادامه داد: بارها در سفر به افغانستان، شاهد شكوفايي، رشد و تعالي حوزه‌ها و پيشرفت آن‌ها بوده‌ام؛ اين جامعه علمي امروز قوي، رو به پيشرفت و با رويكرد بسيار خوب اجتماعي و انقلابي است.
وي با اشاره به جبهه مقاومت ابراز داشت: رويش در جبهه مقاومت با عنوان لشكر فاطميون و علما و طلاب خوش فكر، مجاهد و انقلابي در عصر مبارزه با نظام كمونيسم سابق، امريكايی‎ها و داعش، نشانه جامعه بيدار و زنده افغانستان و علما و حوزه‌هاي فعال و پوياي اين كشور است.
آيت‌الله اعرافی افزود: مرحوم آيت‌الله محقق كابلي نيز يكي از محورها و قطب‌هاي علمي افغانستان به شمار مي‌رفت و نماد دستيابی علماي افغانستان به قله‌هاي علمي و مرجعيت بود.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور با اشاره به فضل و تربيت شاگردان خوب گفت: علاوه بر اين‌ها، اين مرجع تقليد رويكرد اجتماعي، سياسي و انقلابي خوبي داشت و در طول سال‌هايي كه من با ايشان رفت و آمد داشتم، هميشه  شاهد كرامت، بزرگواري و تعهدش به انقلاب اسلامي بودم.
وي با گفت‌وگو از نقش دلسوزانه و پدري آيت‌الله محقق كابلي بر جامعه طلاب و فضلا و جامعه جوان و مهاجر افغانستان ابراز اميدواري كرد: خلأ وجود اين مرجع عاليقدر افغانستان با درخشش عالمان و بزرگان ديگر اين كشور برطرف شود./836/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

<div id="video-display-embed-code_91418" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/609996/91418?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما