شناسهٔ خبر: 33508018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عزتی که رهبران عرب ندارند

منبع: فارس

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله مخالفت رهبر انقلاب اسلامی ایران با تبادل پیام با آمریکا را نشان‌دهنده عزت، قدرت و غروری دانست که بسیاری از سران و رهبران عرب و مسلمان فاقد آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «علی دعموش» نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد، ایران کشوری قوی و مقتدر است که با آمریکا از «موضع برابر» تعامل می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «النشره»، دعموش در مراسمی در شهر «کفرکلا» واقع در جنوب لبنان گفت: موضع امام سید علی خامنه‌ای در رد تبادل پیام با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مذاکره که در دیدار نخست‌وزیر ژاپن (آبه شینزو) مطرح شد، عزت، قدرت و غروری را نشان می‌دهد که بسیاری از سران و رهبران عرب و مسلمان فاقد آن هستند، کسانی که علیرغم هم‌پیمانی با آمریکا باز هم آقای ترامپ هر از چند گاه به آنها توهین می‌کند اما آنها حتی با یک کلمه هم از کرامت خود دفاع نمی‌کنند (پاسخ ترامپ را نمی‌دهند).

بیشتر بخوانید:

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در ادامه تصریح کرد؛ «آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی» می‌خواهند با تحریم ایران، تهدید، ایجاد رعب و نیز اجتماعات نظامی (در اشاره به حضور ناوگان‌های آمریکا در منطقه)، این کشور را تسلیم کنند اما فراموش کرده‌اند که بر ایران جنگ تحمیلی هشت‌ساله و نیز تحریم‌های متوالی از زمان انقلاب تا کنون (۴۰ سال) تحمیل شده و این کشور عقب‌نشینی نکرده بلکه در تمامی زمینه‌ها قدرتمندتر شده است.

دعموش تأکید کرد، تمامی ارعاب‌ها علیه ایران، مقاومت و محور مقاومت ساقط خواهد شد زیرا مقاومت، قدرتمند و ثابت‌قدم است و این آمریکا، رژیم اسرائیل و آل‌سعود هستند که از منطقه عقب‌نشینی خواهند کرد.

وی ادامه داد؛ آمریکا فقط بر ایران و محور مقاومت تعدی نمی‌کند بلکه با سیاست‌ها و اقدامات خصمانه‌اش علیه قدس، جولان و غیره به کل ملت‌های منطقه تعرض می‌کند.

علی دعموش سپس به طرح ادعایی آمریکا برای صلح موسوم به «معامله قرن» پرداخت و گفت: اقدامات ترامپ علیه مسأله فلسطین مافوق تمام آن مسائلی است که رؤسای جمهور سابق آمریکا در این خصوص اتخاذ کرده‌اند؛ خطرناک‌ترین این اقدامات همان معامله قرن است زیرا طرحی کامل برای نابودی آرمان فلسطین به شمار می‌رود.

وی ادامه داد، یکی از موضوعات خطرناک بر اساس این طرح اسکان دائمی فلسطینی‌ها در لبنان است و از این زاویه، لبنان نیز از پیامدهای معامله قرن در امان نیست. محور مقاومت باید تمام امکانات و توانایی‌های خود برای مقابله با معامله قرن را به کار گیرد.

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

در همین ارتباط، کاخ سفید یکشنبه (۲۹ اردیبهشت) از برگزاری نشست اقتصادی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

نظر شما