شناسهٔ خبر: 33507066 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شبکه 5G تلفن همراه علی رغم فشارهای آمریکا در اسپانیا راه اندازی می‌‌شود

در میان کشورهای اروپایی اسپانیا جزو نخستین کشورهایی است که علی رغم فشارهای آمریکا در ممنوع کردن همکاری با شرکت هوآوی چین، به همکاری با این شرکت چینی ادامه داده و شبکه 5G نه تنها در پایتخت بلکه در ۱۵ شهر دیگر راه‌اندازی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، علی رغم فشارهای آمریکا و تلاش این کشور در محدود کردن همکاری متحدین خود با شرکت هوآوی چین اسپانیا جزو نخستین کشورهایی است که با پس زدن این فشارها شبکه 5G را با همکاری شرکت هواوی در شهرهای بزرگ خود راه اندازی کرده است.

شرکت وودافون به عنوان دومین شرکت بزرگ اپراتور تلفن‌همراه در جهان، نخستین شرکتی بود که در اسپانیا شبکه تلفن همراه 5G راه اندازی کرده و سرعت این شبکه به قدری زیاد است که کاربران می توانند با سرعت یک گیگابایت در ثانیه دانلود داده داشته باشند.

در کنار مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا. شهرهای والنسیا مالاگا، سویل، سن سباستین، بیلبائو، ویکتوریا، کرونا، ویگو، و گیجون نیز به شبکه تلفن همراه 5G  اسپانیا متصل شده‌اند.

شرکت وودافون اسپانیا تجهیزات مورد نیاز راه اندازی شبکه 5G خود را از شرکت اریکسون سوئد و هواوی چین تهیه کرده است. تا پیش از اینکه شبکه 5G در اسپانیا راه اندازی شود تنها دو کشور سوئیس و انگلیس شبکه 5G  خود را راه اندازی کرده بودند.

آمریکا شرکت هوآوی چین را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرده و هرگونه همکاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت چینی را به شدت محدود کرده است.

واشنگتن همچنین در تلاش است تا با فشار به متحدین خود استفاده از شبکه تلفن همراه 5G توسط آنها را متوقف کند.

فشارهای آمریکا همچنین نتوانست باعث شود که نمایندگان مجلس انگلیس حضور شرکت هواویی را در توسعه فناوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه این کشور ممنوع کنند.

مدیرعامل شرکت وودافون اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که ممنوع کردن حضور هواوی در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه اروپا به ضرر اوپراتورها و مشترکین تمام خواهد شد و توسعه این شبکه را دو سال به تعویق خواهد انداخت.

انتهای پیام/

نظر شما