شناسهٔ خبر: 33505253 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مجله مهر از یک کمپین مردمی؛

«عروسی خوبان» به میزبانی شما/ ۸۸۸ زوج جوان را به خانه بخت بفرستید

کمپین "عروسی خوبان" که با همت بنیاد کرامت اجرا شده، بنا دارد به ۸۸۸ زوج جوان در مناطق سیل زده جهیزیه، مراسم عروسی و ودیعه مسکن اهدا کند.

صاحب‌خبر -

مجله مهر: مردم ایران همواره در بخشندگی در دنیا حرف اول را می‌زنند. خیرین، کمپین‌ها، نهادها و خیریه‌های زیادی در کشور ما فعالیت می‌کنند که هر کدام شأن بر روی دردی در جامعه مرهم می‌گذارند

یکی برای بیماران دیالیزی دارو تهیه می‌کند و دیگری برای بچه‌های بهزیستی، گروهی به خانواده‌های بی سرپرست یاری می‌رسانند و برخی هم به کودکان کار؛ در زلزله و سیل و بحران‌های مشابه، مردم ما برای کمک به هموطنان خود سر از پا نمی‌شناسند. در سال‌های اخیر هم بحران‌های مادی و وضعیت بد معیشتی نه تنها سبب کمتر نشدن این یاری رسانی‌ها نشده بلکه آحاد جامعه تلاش بیشتری برای دستگیری از یک دیگر می‌کنند.

ازدواج هم این روزها برای خیلی از جوانها به معضل و بحران تبدیل شده است. رؤیا شیرین زیر یک سقف رفتن حالا برای بسیاری به یک کابوس تلخ تبدیل شده که هر چه دست و پا می‌زنند از آن خارج نمی‌شوند. این روزها سفره‌ای پهن شده که کمک به این جوان‌ها، برای کمتر کردن این موانع مادی و سرعت بخشیدن در کار آنها برای رسیدن به خانه بخت.

" عروسی خوبان" کمپینی است که از آخرین روزهای ماه رمضان کار خود را شروع کرده است. این کمپین قرار است به کمک سازمان‌های مردم نهاد و خیرین با خرید جهیزیه ۸۸۸ ازدواج را تسهیل کنند و آنها را در هفته کرامت به خانه بخت بفرستد. این کمپین که با همت بنیاد کرامت برپا شده است اولویت خود را بر روی زوج‌های دم‌بخت مناطق سیل زده گذاشته اند. اینگونه به زوج‌هایی که جهیزیه خود را در سیل اخیر از دست داده‌اند و یا هزینه‌ای برای اجاره خانه یا مراسم عروسی ندارند میگوییم که تنها نیستید.

صادق صادقی دبیر پویش عروسی خوبان می‌گوید: «بنیاد کرامت که زیر مجموعه آستان قدس رضوی است، از سال ۹۵ آغاز به کار کرده است و با محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، کمک به اشتغال جوانان و مباحثی شبیه به این، توانسته است تا همین امروز به هدف اصلی تشکیل خودش برسد. برای این کمپنین نیز تا الان بیشتر از ۱۲۰۰ زوج در ۱۲ استان کشور که استان‌های محروم و سیل‌زده هستند، شناسایی شده اند. مناطق محرومی که حتی حاشیه تهران را هم شامل می‌شوند و دست‌کمی از مناطق محروم مرزی ندارند.»

بخشی از کمک‌هایی که قرار است به زوج‌ها پرداخت شود، به عهده خود بنیاد کرامت است و بخش دیگر، توسط کمک‌های مردمی تأمین می‌شود؛ کمک‌هایی که بدون آنها، شروع زندگی خیلی از این جوان‌ها ممکن نیست. بنیاد کرامت این بار تلاش داشته این سفره را با کمک مردم پهن کند. این کار علاوه بر اینکه به موجودی اولیه این کمپین اضافه می‌کند، سبب می‌شود روحیه کار خیر و کمک به هم‌نوع نیز در جامعه تقویت شود.

تا امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد ماه)، بیش از ۴ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند و حدود ۹۵۰ میلیون تومان نیز کمک جمع آوری شده که می‌توان با آن ۱۵۷ زوج را تحت پوشش قرار داد.

نظر شما