شناسهٔ خبر: 33504885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تبادل آتش میان نیروهای ارتش سوریه و ترکیه در ادلب

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که یکی از مراکز دیده بانی این کشور در سوریه هدف حمله توپخانه نیروهای سوری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه منطقه نهم دیده‌بانی این کشور در مناطق کاهش تنش در استان ادلب را هدف حمله توپخانه قرار داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بنا بر این ادعا، مقر دیده‌بانی ترکیه در منطقه «تل بازان» با توپخانه هدف قرار گرفته است. 

وزارت دفاع ترکیه تأکید کرد که این حمله عامدانه بوده است و نیروهای ترکیه‌ای حاضر در این مرکز دیده‌بانی با «سلاح سنگین» پاسخ این حمله را داده‌اند. طبق این بیانیه، اصابت گلوله به مرکز دیده‌بانی خسارت جانی در بر نداشته و فقط باعث تخریب بخش کوچکی از این مکان شده است.

ترکیه همچنین اعلام کرد که تحولات منطقه را کاملا تحت نظر دارد و در این خصوص اقدامات لازم را از طریق روسیه انجام خواهد داد. تا کنون ارتش و دولت سوریه واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

ارتش سوریه معتقد است که آنکارا مراکز دیده‌بانی خود را به جای نظارت بر آتش‌بس به مکانی برای پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در ادلب تبدیل کرده است. در پنجم خرداد گذشته، منابع خبری وابسته به معارضان سوریه از ورود حجم وسیعی از سلاح و مهمات از ترکیه به داخل سوریه خبر دادند و اعلام کردند که این سلاح‌ها قرار است به دست «جبهة النصره» برسد.

درگیری‌ها در استان ادلب از ۱۶ اردیبهشت گذشته با نقض مکرر توافق کاهش تنش از سوی تروریست‌ها شدت یافته است.

انتهای پیام/م

نظر شما