شناسهٔ خبر: 33504416 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

بازگشت نسخه دسکتاپ توییتر به کامپیوترهای مک اپل

مرتضی یعقوبی

صاحب‌خبر -

شرکت اپل از تصمیم خود برای بازگرداندن نسخه دسکتاپ اپلیکیشن توئیتر برای کاربران کامپیوترهای مک خبر داد.

تقریبا یک سال پیش، اپل برنامه توئیتر را از اپ‌استور مک حذف کرد و به پشتیبانی از این اپلیکیشن برای این پلتفرم پایان داد. اما اکنون و با رونمایی از پروژه کاتالیست برای سیستم عامل جدید مک موسوم به macOS 10.15 کاتالینا، اپل باری دیگر این پرنده آبی را به کامپیوترهای مک باز می‌گرداند.

شرکت توئیتر نیز حدود یک هفته پیش و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال 2019 رسما این خبر را اعلام کرد. توئیتر گفت که این اپلیکیشن در فصل پاییز و به همراه عرضه نسخه جدید سیستم عامل مک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام توئیتر، در این نسخه از اپلیکیشن توئیتر شاهد ویژگی‌هایی همچون Dark Mode، میانبرهای کیبورد، مالتیپل ویندوز و نوتیفیکیشن‌ها خواهیم بود.

اگر خاطرتان باشد اپل در فوریه سال گذشته، اپلیکیشن توئیتر را از اپ‌استور حذف و پیشنهاد کرد که کاربران ازاین پس می‌توانند از نسخه وب این شبکه اجتماعی در کامپیوترهای مک خود استفاده کنند.

توئیتر در توضیح علت تصمیم خود برای حذف این اپلیکیشن نوشت از آن‌جایی که نسخه مک توئیتر از نسخه آیفون این برنامه نشات می‌گرفت و با توجه به تمرکز بیشتر توئیتر بر روی اپلیکیشن موبایلی خود، نمی‌توانستیم هر دو برنامه را حفظ کنیم و در نهایت، تصمیم به حذف نسخه مک توئیتر گرفته شد.

توئیتر در ادامه گفت که با پروژه کاتالیست، قادر خواهند بود تا از کدبیس موجود iOS استفاده کرده و ویژگی‌های جدیدی را به نسخه دسکتاپ مک اضافه کنند تا عملکرد این اپلیکیشن ارتقا یابد.

 

نظر شما