شناسهٔ خبر: 33504001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حملات پهپاد قاصفk 2 به عمق خاک عربستان؛

فرودگاه‌های أبها و جیزان تعطیل شد

مخزن سوخت فرودگاه بین المللی ابها در حمله پهپادهای یمنی دچار آتش سوزی گسترده شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از صنعا؛ حملات جدید پهپاد قاصفk 2 به عمق خاک عربستان؛ فرودگاه‌های أبها و جیزان تعطیل شد.
پهپادهای یمن در حمله ای دقیق، مراکز کنترل و هدایت هواپیماهای بدون سرنشین فرودگاه جیزان را منهدم کردند. مخزن سوخت فرودگاه بین المللی ابها نیز در حمله پهپادهای یمنی دچار آتش سوزی گسترده شد. روزهای سختی در انتظار رژیم سعودی است. سخنگوی نظامی جنبش انصارا... از حملات قدرتمندتر ارتش خبر می دهد. در همین حال، وزیر اطلاع رسانی جنبش انصارالله اعلام کرد: انگلیس برای توقف حمله به تاسیسات حیاتی و فرودگاه های عربستان و امارات خواستار میانجیگری شده است.
سرهنگ عزیز راشد کارشناس مسائل نظامی یمن تاکید کرد: تا زمانیکه این تجاوز ادامه داشته باشد، آشیانه های فرودگاه ها و ایستگاه های سوخت گیری و تجهیز سلاح هواپیماها در تیررس نیروهای یمنی خواهند بود.
محمد البخیتی از فرماندهان انصارالله گفت: این عملیات روند فزاینده ای دارد و به فرودگاه های ریاض، جده و دیگر تاسیسات حیاتی هم خواهد رسید. اگر سعودیها و اماراتی ها به تجاوزشان به یمن ادامه دهند از نقشه محو خواهند شد. ارتش و کمیته های مردمی یمن با گسترش عملیات خود، اقتصاد عربستان را فلج خواهند کرد. مقامات سعودی و اماراتی هنوز فرصت دارند تا در محاسبات خود بازنگری کنند و اما هر روز که می گذرد، فرصت سوزی است. آنها باید فورا تجاوز و محاصره یمن را متوقف کنند تا کم ترین خسارت ها را متحمل شوند.
موفقیت حملات هواپیماهای بدون سرنشین با دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های زمینی همراه بود. ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران ارتش سعودی در غرب پایگاه السدیس در نجران حمله و پیشروی گسترده آنها به سمت گذرگاه علب در عسیر را خنثی سازی کردند. در این نبرد جانانه، مواضع مزدوران در محدوده کوه قیس در جیزان با موشک زلزال 1 با خاک یکسان شد. دشمن سعودی در این عملیات متحمل تلفات و خسارات سنگینی شد.
حسن زید سیاستمدار یمنی می گوید: ادامه نبردهای نظامی، فرصتی برای افزایش توان نظامی یمنی هاست. به یاری خدا، و اراده مردم و تدابیر فرماندهان، طرح آمریکایی را شکست خواهیم داد.
نظام سعودی در مقابلِ عملیات برق آسای رزمندگان یمنی، جز بمباران مواضع شهری و روستایی در مرزهای صعده، حجه، مناطق العروق، الدیلمی و الصیانه در صنعا هیچ ابتکار عملی در جبهه ها ندارد. خبر دیگر اینکه دو دختر بچه بی دفاع در بخش المغرس در منطقه التحیتای الحدیده هدف گلوله مزدوران قرار گرفتند.
<div id="video-display-embed-code_3623814"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2452438/3623814?width=340&height=240"></script></div>
 
مصاحبه ها:
1-سرهنگ عزیز راشد کارشناس مسائل نظامی یمن :
2-محمد البخیتی از فرماندهان انصارالله:
3-حسن زید سیاستمدار یمنی:
 

نظر شما