شناسهٔ خبر: 33503830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گلوبال تایمز چین: پکن خود را برای جنگ تجاری بلندمدت با آمریکا آماده کرده است

روزنامه چینی طرفدار حزب حاکم کمونیست در مطلبی نوشت پکن خود را برای یک نبرد تجاری طولانی‌مدت با آمریکا آماده کرده است.

صاحب‌خبر -

گلوبال تایمز چین: پکن خود را برای جنگ تجاری بلندمدت با آمریکا آماده کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه دولتی «گلوبال تایمز» که طرفدار حزب حاکم کمونیست چین است امروز (یکشنبه) در مطلبی نوشت آمریکا اراده مردم چین را برای جنگ تجاری دست‌کم گرفته، در حالی که پکن خود را برای یک نبرد تجاری بلندمدت آماده کرده است.

هو شیجین، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز، در مقاله خود با نام «بسیج بیشتر جامعه چینی» با موضوع تلاش در برابر فشار اقتصادی آمریکا نوشت: «چین از هیچ تهدید و یا فشاری از سوی آمریکا که سبب اصطکاک اقتصادی و تجاری می‌شود نمی‌هراسد. چین گزینه دیگری ندارد، راه فراری هم ندارد و تا پایان راه فقط می‌جنگد. هیچ‌کس و هیچ نیرویی نباید اراده فولادی مردم چین و مقاومت آنهارا در جنگ دست‌کم بگیرد».

در این مقاله همچنین نویسنده آمریکا را به تلاش برای ممانعت از پیشرفت‌های چین در زمینه فناوری متهم کرده و آورده است: «ما باید ابتکار عمل، نوآوری و توسعه را محکم در دستمان خودمان بگیریم، افزایش سرمایه‌گذاری و تحقیقات در زمینه‌های مهم و زمینه‌های فناوری اصلی از آن جمله اند. باید استعداد‌های باارزش بیشتری را جمع کنیم و نوآوری را بالا ببریم».

شیجین در ادامه مطلب خود با اشاره به اینکه تعرفه‌های بالاتر هزینه تولید برای شرکت‌های آمریکایی را افزایش خواهد داد و فشار تورم بر مردم این کشور را بیشتر خواهد کرد نوشت: «در دوران جهانی شدن اقتصاد، رویکرد حمایت از تولید داخلی سم است و نه یک نوشدارو».

این در حالی است که لاری کودلو، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ، پنجشنبه گذشته مدعی شد بار اقتصادی جنگ تجاری بر روی دوش چین خواهد افتاد.

آمریکا در سال ۲۰۱۸، با هدف ایجاد تغییرات ساختاری گسترده از سوی پکن جنگ تعرفه را آغاز و اتهام سرقت مالکیت معنوی در طول سال‌های متمادی را به چین وارد کرد. هرچند تاکنون پکن این اتهامات را بار‌ها رد کرده، تنش‌ها میان این دو کشور در ماه مه پس از آنکه دولت ترامپ چین را به نقض وعده‌هایی که در طول چند ماه مذاکره اعلام کرده بود متهم کرد، شدت یافت.

انتهای پیام/

نظر شما