شناسهٔ خبر: 33503806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

امام جمعه شیراز: طرح جامع توسعه حرم شاهچراغ (ع) با جدیت دنبال شود

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مدیران استانی و شهرستانی باید اجرای کامل طرح جامع توسعه حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) را به عنوان یک مطالبه جدی با جدیت دنبال کنند.

صاحب‌خبر -

آیت الله لطف الله دژکام یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که به میزبانی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد با اشاره به اجرای طرح جامع حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در این حرم ها وقتی مراجعه می کنیم می بینیم طرح توسعه حرم ها به گونه ای است که دسترسی زائر به خوبی میسر است.
وی فزود: این طرح توسعه در مورد حرم مطهر احمد بن موسی دیرتر شروع شد؛ پس از سفر رهبر معظم انقلاب به فارس و طرح عنوان حرم سوم اهل بیت (ع) این مساله شروع شده و در برهه ای از زمان با پذیرش تولیت از سوی آیت الله سید علی اصغر دستغیب حرکت قوی تری شکل گرفته اما این حرکت نیاز به کمک دارد.
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در سفر به شیراز قول هایی در این زمینه داد اما تا عملیاتی و اجرایی شدن این قول ها خیلی راه مانده است.
امام جمعه شیراز گفت: اگر از سمت جنوب حرم مطهر کسانی بخواهند وارد شوند باید قسمت غربی شهر را دور بزنند و از مسیری بسیار باریک عبور کنند تا به حرم برسند.
آیت الله دژکام با اشاره به حضور زائرانی از کشورهای مختلف در شیراز افزود: جایی که بین المللی است باید متناسب با بین المللی بودن آن طراحی شود.
وی ادامه داد: در مورد صحن جامع حرم مطهر طراحی شده اما هنوز همکاری بین دستگاهی رخ نداده است؛ جلسه ستاد دهه کرامت به این مساله نیز باید توجه داشته باشد و به عنوان یک خواسته ملی به آن پرداخته شود تا به نقطه مطلوب برای دسترسی به حرم و فضاسازی لازم برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در مراسم اربعین و روز قدس با شرایطی مواجه بودیم که همه فضاهای حرم پر بود لذا همه باید کمک دهند طرح جامع حرم‌هرچه سریعتر اجرایی و تکمیل شود.

دهه کرامت سال ۹۸ مصادف با سیزدهم تا بیست و دوم تیرماه شده است.

۹۲۵۴ / ‏۱۸۷۶‬

برچسب‌ها:

نظر شما