شناسهٔ خبر: 33503642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

الشرق الاوسط: حماس و اسرائیل تمایل به حفظ آرامش در غزه دارند

71516

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی حماس به فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه اعلام کرده که حماس نمی‌داند چه کسی پشت شلیک موشک‌های اخیر به اراضی اشغالی است و درحال انجام تحقیقاتی برای شناخت این طرف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به نیکلای ملادینوف، نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرده که حماس دو موشک اخیر را شلیک نکرده و به ادامه آتش‌بس با اسرائیل پایبند است و در تلاش‌ها برای تحقق آتش‌بس میان دو طرف کارشکنی نمی‌کند. این مساله در مذاکرات میان هنیه و ملادینوف درباره تنش‌های اخیر در نوار غزه صورت گرفته است.

جمعه رژیم صهیونیستی حملاتی را به نوار غزه انجام داد. ارتش این رژیم اعلام کرده که جنگنده‌های اسرائیلی چندین هدف از جمله زیرساخت و پایگاه دریایی حماس را هدف قرار دادند.

تنش در غزه همزمان با محاصره دریایی این منطقه توسط اسرائیل ادامه دارد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در سایه ادامه شلیک بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های غلاف غزه اسرائیل تصمیم به محاصره دریایی گرفته است.

حماس نیز اعلام کرده که اگر اسرائیل همچنان به زیرپا گذاشتن توافق‌نامه‌ها ادامه دهد تظاهرات شدت خواهد گرفت. صحبت درباره عقب‌نشینی اسرائیل از تحویل اموال قطر به نوار غزه است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که دولت به محمد العمادی، سفیر قطر اعلام کرده که برای تحویل مبالغ مالی به غزه حضور نیابد اما ملادینوف به هنیه وعده داده که العمادی در نوار غزه حضور خواهد یافت و پول‌ها را تحویل خواهد داد. ملادینوف به هنیه اعلام کرد که اسرائیل نیز خواهان تشدید اوضاع نیست.

با این حال ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده که اوضاع در نوار غزه بیش از هر زمان دیگری در حال انفجار است.

مسؤولان ارتش رژیم صهیونیستی در این راستا می‌گویند، این رژیم احتمالاً در آستانه عملیات نظامی گسترده در غزه است. ارتش اسرائیل آمادگی این را دارد که به دولت پیشنهاد کند که روش جدی‌تری در برخورد با نوار غزه در پیش بگیرد.

براساس یک گزارش تلویزیونی هنوز تأیید شده نیست که اسرائیل قبل از انتخابات عملیات بزرگی در نوار غزه انجام خواهد داد یا خیر اما ارتش می‌خواهد روش جدیدی را درباره برخورد جدی‌تر با نوار غزه پیش بگیرد. ارتش رژیم صهیونیستی جمعه آتشباری را در نزدیکی غزه مستقر کرد. قرار است یک هیئت امنیتی مصری نیز برای مهار بحران وارد غزه شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما