شناسهٔ خبر: 33503541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیپلمات آلمانی: ایران عاقل تر و قابل پیش بینی تر از آمریکا است

تهران- ایرنا- سفیر سابق آلمان در آمریکا در واکنش به ادعاهای اخیر مطرح شده از سوی واشنگتن علیه تهران، تاکید کرد که ایران عاقل تر و قابل پیش بینی تر از دولت ترامپ است.

صاحب‌خبر -

«یورگن شروبوگ» سفیر سابق آلمان در آمریکا در مورد اتهامات مطرح شده علیه ایران در موضوع انفجار دو نفتکش در دریای عمان ابراز تردید کرد.
وی در گفت وگو با رادیو آلمان یادآور شد که هیچ سند و مدرک قابل استنادی برای این ادعا که ایران در این حملات دست داشته، وجود ندارد.
شروبوگ افزود: گذشته از این، ایرانی‌ها عاقل‌تر و قابل پیش بینی تر از آمریکایی‌ها هستند.
به گفته این دیپلمات کهنه کار آلمانی دامن زدن به تنش‌ها برای ایران هیچ نفعی ندارد به ویژه اینکه این کشور با مسائل اقتصادی درگیر است.
سفیر سابق آلمان در آمریکا تاکید کرد همانطور که ایران در صورت جنگ چیزی به دست نمی‌آورد، ترامپ نیز تمایلی به یک رویارویی نظامی در منطقه ندارد.

در همین رابطه «امید نوری پور» نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) ضمن هشدار در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه، خواهان انجام تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان شد.

وی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص حادثه انفجار نفتکش‌ها، اتهام افکنی بدون سند به یک کشور در منطقه را رد کرد.
نوری پور یادآور شد دست داشتن ایران و یا طرف‌های مرتبط با ایران همان قدر می‌تواند در این حادثه محتمل باشد که دست داشتن عربستان یا دیگر بازیگران منطقه‌ای که از تنش‌ها سود می‌برند.

نظر شما