شناسهٔ خبر: 33502591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس

ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰۰۰ بسته لوازم خانگی به سیل زدگان شیراز اهدا کرد

شیراز-ایرنا- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل، یکشنبه ۱۰۰۰ بسته لوازم خانگی و ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر به سیل زدگان شیراز تحویل داد.

صاحب‌خبر -

در آیین ویژ ه ای که به مناسبت تحویل این کالاها در شیراز برگزار شد همچنین ۲۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام برای سیل زدگان شیراز راه اندازی شد.

استاندار فارس در این آیین نمادین گفت: بیش از ۳۰ مورد از بلایای طبیعی شامل فارس می شود و در ماه های اخیر سیل، تگرگ، سرمازدگی شدید، آتش سوزی و رانش را در این استان دیدیم.

عنایت الله رحیمی با اشاره به رخداد سیل پنجم فروردین ۹۸ در محل دروازه قرآن گفت: در پی این حادثه همبستگی اجتماعی در سطح این کلانشهر ایجاد شد که سرمایه بزرگی برای مردم این خطه و مسولان فارس بشمار می رود که باید در محرومیت زدایی از آن بهره برد.

استاندار فارس با بیان اینکه در رخداد سیل شیراز بیش از ۳۰۰ خودرو آسیب دید و ۲۱ نفر فوت کردند و حدود ۶۰ نفر نیز مصدوم شدند گفت: روز بعد از سیل پرداخت خسارت به آنها آغاز شد.

وی با اشاره به این مطلب که شب پنجم و ششم فروردین ۹۸ بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر استان فارس اسکان داده شدند و هر شب بیش از ۷۰ هزار پرس غذای گرم بین آنها توزیع شد، گفت: در کمپ های موقت سراسر استان فارس نیز تیم های درمانی جهادی خدمات بهداشتی به میهمانان نوروزی ارایه می کردند.

رحیمی اظهار داشت: ۲۰۷ واحد مسکونی در شیراز که در سیلاب اخیر آسیب دیده بود بهسازی و تعمیر و تحویل مالکین شد.

استاندار فارس گفت: سیلاب اخیر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت در تمام شهرستان های استان فارس به جای گذاشت و به ۱۲ هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد که بیش از ۵۰۰۰ هزار واحد آن نیاز به بازسازی کامل دارد.

وی با بیان اینکه پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای خسارت دیدگان از سیلاب استان فارس در حال انجام است، افزود: در پی سیلاب اخیر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به باغ های این استان نیز وارد شد که جبران این خسارت ها در دولت مصوب و اعتبارات به تدریج تخصیص داده می شود.

رحیمی بیان کرد: استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد اقدام خوبی بود که در سیلاب شیراز تجربه شد و تداوم آن می تواند اثرگذار باشد.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

نظر شما