شناسهٔ خبر: 33502361 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مقالات پژوهشی بانوان طلبه در حوزه اربعین منتشر می‌شود

ابنا

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان تهران از همکاری این مجموعه با پژوهشکده حج به‌منظور انتشار مقالات برتر بانوان طلبه در حوزه اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‌الاسلام «مسعود حاجی‌ابراهیمی» مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان تهران به برنامه‌های و فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران، اجرای برنامه‌های حوزه اربعین در استان تهران است که این برنامه از سال گذشته آغازشده و همچنان به قوت خود ادامه دارد.

وی تولید محتوای علمی و پایه را یکی از کارهایی مهم در حوزه اربعین خواند و یادآور شد: برنامه‌ریزی این موضوع پس از اربعین 1397 به‌صورت متمرکز آغاز شد و در این خصوص، حوزه علمیه خواهران استان تهران به‌عنوان محل اجرای این طرح انتخاب شد تا در خصوص تولید محتوای ویژه بانوان فعالیت‌های صورت گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان تهران تصریح کرد: اولین مرحله، طرح «فراخوان موضوعات پژوهشی» با عنوان «اربعین حسینی و بانوان» بود که اولین جلسه این کارگروه علمی به‌طور رسمی در اسفند 1397 برگزار شد و در این فراخوان بیش از دو هزار موضوع در اختیار معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران تهران قرار داده شد و موضوعات توسط کارگروه علمی حوزه علمیه خواهران استان تهران مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و مقرر شد که به‌عنوان مجموعه موضوعات «اربعین حسینی و بانوان» برای تدوین مقالات در اختیار مدارس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح شامل فراخوان مقالات پژوهشی و آموزش خواهران طلبه با رویکرد ساختار مقاله‌نویسی برای یکسان‌سازی قالب مقالات در حال اجرایی شدن است، یادآور شد: با پژوهشکده حج و زیارت مذاکراتی صورت گرفته که از این طریق مقالات برتر بانوان طلبه انتخاب و به‌صورت رسمی منتشر شود.

...................
پایان پیام/ 340

نظر شما