شناسهٔ خبر: 33500381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت‌گذاری خودرو هنوز در شورای رقابت مطرح و بررسی نشده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: موضوع قیمت‌گذاری خودرو هنوز در جلسات شورای رقابت مطرح و بررسی نشده است.

صاحب‌خبر -

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: موضوع قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت هنوز در جلسات این شورا مطرح نشده و عملیاتی شدن آن نیازمند ابلاغ شورای نگهبان و مجلس است. 

وی که عضو ناظر مجلس در شواری رقابت نیز است، ادامه داد: هرچه قانون‌گذار تصویب کند، باید اجرا شود، زیرا قانون سندیت دارد. البته در حال حاضر با شرایط بحرانی در صنعت خودرو روبرو هستیم و در این شرایط باید تصمیمات بحرانی نیز اتخاذ شود. 

ملکی با بیان اینکه رفع نوسانات بازار خودرو نیازمند اشباع بازار است، گفت: ممکن است در آینده از نظر عرضه و تقاضا، ارتباط با خارج و سیاست خارجی کشور شاهد تغییراتی باشیم که در آن وضعیت باید شرایط قیمت‌گذاری نیز تغییر کند. 

وی تصریح کرد: شورای رقابت برای قیمت‌گذاری باید نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی استعلام کند که این کار زمان‌بر است و ممکن است، شرایط را بحرانی‌تر کند. 

به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، در شرایط فعلی ستاد تنظیم بازار می‌تواند جلسات تعیین قیمت خودرو را با سرعت بیشتری تشکیل دهد و بر اساس شرایط تصمیم‌گیری کند. 

وی با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروها خیلی بالا نیست، گفت: قیمت حاشیه بازار و حباب موجود در این قیمت‌ها بالا است، وگرنه قیمت پیش‌فروش‌ها خیلی بالا نیست و فقط خودروهایی که به صورت فوری عرضه می‌شوند، مشمول قیمت حاشیه بازار هستند. 

انتهای پیام/ب

نظر شما