شناسهٔ خبر: 33500252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۶۰۰ تُنی ظرفیت تولید گوشت قرمز در سلسله

با بهره‌برداری از ۲ واحد پرواربندی بره میزان ظرفیت سالانه تولید گوشت قرمز در شهرستان سلسله ۶۰۰ تُن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، همزمان با هفته جهاد کشاورزی دو واحد پرواربندی بره با حضور معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری سلسله، بخشدار فیروزآباد، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان در سلسله بهره برداری شد.

رضا سوخته زاری، مدیر جهاد کشاورزی سلسله در آیین بهره برداری از این طرح‌ها، با بیان اینکه همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۶۶ طرح در شهرستان با اعتبار حدود ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: این طرح‌ها عمدتاً در زیربخش‌های دام و طیور هستند که به بهره برداران آن‌ها از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

سوخته زاری با اشاره به طرح‌های بهره برداری شده پرواربندی در شهرستان، عنوان کرد: امروز یک واحد پرواربندی صنعتی ۲۰۰ راسی بره با اشتغالزایی ۴ نفر و دریافت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی در روستای «گریران» به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین یک واحد پرواربندی بره ۵۰۰ راسی با اشتغالزایی ۷ نفر و دریافت تسهیلات ۴ میلیارد ریالی در روستای «زنگی وند» بخش فیروزآباد به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اینکه در شهرستان سلسله حدود ۳۰ هزار رأس دام سنگین و ۲۴۵ هزار رأس دام سبک وجود دارد، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از واحد‌های پرواربندی آغاز بکار کرده گوساله و بره در شهرستان، سالانه حدود ۶۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت قرمز در شهرستان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ ر

 

نظر شما