شناسهٔ خبر: 33500237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

خسارت ۳۰۳میلیاردی به کشاورزان کردستانی/۴۸۸ میلیارد تسهیلات جذب شد

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به بارش های سیل آسای ابتدای سال و همچنین سرمازدگی، کشاورزان کردستانی متحمل ۳۰۳ میلیارد تومان خسارت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال شاهد وقوع سیلاب در سطح استان بودیم که در همین رابطه بخش کشاورزی کردستان ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت دید که برای جبران این خسارت‌ها ۲۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و ۲۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی چهار درصد برای پرداخت به کشاورزان خسارت دیده جذب شده است.

وی افزود: همچنین به دلیل سرمازدگی نیز ۱۹۵ میلیارد تومان به حوزه زراعت و باغات استان خسارت وارد شد که درصدد تدوین برنامه‌ای برای جبران خسارات کشاورزان این بخش نیز هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلاتی که طی سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه گذاران این بخش جذب شده بود، اشاره کرد و ادامه داد: طی سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه گذاران استان ۴۸۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف جذب شده است.

جعفری با بیان اینکه ۱۴۶ میلیارد تومان از این تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی برای بخش کشاورزی در راستای اجرای یک هزار و ۵۳۷ طرح با دو هزار و ۹۳۰ ظرفیت اشتغال جذب شد، یادآور شد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از دیگر محورهای مورد توجه این سازمان در سال گذشته بود که ۵۰ میلیارد تومان نیز از این محل جذب و ۲۹۱ طرح با آن اجرا شد.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگر برنامه‌های خود خط اعتباری مکانیزاسیون را مورد توجه قرار داده که طی سال گذشته در این راستا با جذب چند برابر ظرفیت میزان کل تسهیلات این بخش را به ۱۲۰ میلیارد تومان رساندیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: علاوه بر آن در بخش سیستم آبیاری‌های نوین نیز ۲۰ میلیارد تومان جذب شد و در بخش صندوق توسعه بخش کشاورزی توانستیم ۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای توسعه بخش‌های مختلف در استان سرمایه گذاری کنیم.

جعفری با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه کردستان بوده و به طور میانگین بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان از این محل معیشت می‌کنند، افزود: تدوین طرح تولید اشتغال بخش کشاورزی استان یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام است که در قالب این طرح تا سال ۱۴۰۰ برای نقاط مختلف استان با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌های توسعه‌ای تعریف شده است.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: تدوین سه طرح پیشران با محوریت توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات در اراضی شیب دار، تولید ۱۳ هزار تن گوشت قرمز و تبدیل ۱۰۰ هزار هکتاری اراضی دیم استان به اراضی آبی طی ۱۰ سال پیش رو از دیگر برنامه‌های تدوین شده این سازمان در راستای توسعه بخش کشاورزی کردستان است.

نظر شما