شناسهٔ خبر: 33500214 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

توزیع روغن موتور و لاستیک با نرخ دولتی در پایانه‌های بار

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیک از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجدانه در حال پیگیری است تا روغن موتور و لاستیك با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در بازدید از محور شهداد-نهبندان، ضمن بررسی مجدد صدمات وارده به این محور، میزان خسارات را جهت ترمیم و باز گشایی  محور برآورد و اظهار داشت: محور شهداد -نهبندان كه در مسیر جاده ترانزیتی جنوب شرق به شرق و شمال شرق كشور قرار دارد به عنوان محور اصلی و محل عبور عمدتا" كالا به شمال شرقی كشور شناخته می شود و در بخش مسافر نیز، سالانه تعدادی از اتوبوس های  زائران حضرت ثامن الحجج(ع) از استان های سیستان و بلوچستان، هرمز گان و جنوب استان كرمان از همین مسیر تردد می كنند، لذا این مسیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

‎رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: حدود ۳۰ كیلومتر، مسیر شهداد به نهبندان از كیلومتر ۴۶ تا كیلومتر ۷۶ به دلیل بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری و طغیان رودخانه‌ها زیر ساخت‌های این محور، به طور كامل تخریب شد و  پس از بازدید و بررسی ها مقرر شد  كار بازسازی مسیر پس از تخلیه كامل آب های حاشیه محور و فراهم شدن شرایط فنی عملیات بازسازی آغاز شود.

‎بر اساس این گزارش محور شهداد تا نهبندان بیش از ۱۸۰ کیلومتر است و کل محور در منطقه کویری با آب و هوای خشک و تابستان بسیار گرم و سوزان قراردارد و به دلیل وجود کلوت ها (کوه‌های شنی دیواره‌دار)  یکی از محورهای گردشگری محسوب می‌شود و سالانه علاقمندان زیادی از داخل و خارج از استان به این منطقه سفر می كنند.

این گزارش حاكی است رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن بازدید از پایانه حمل ونقل کالای مرکز استان كرمان با رؤسای  انجمن های صنفی كالا تشكیل جلسه داد و در این جلسه درخواست رانندگان از جمله روند توزیع لاستیك و تخصیص سهمیه لاستیك به كامیون هایی كه در داخل شهر و یا فاصله های كوتاه حمل كالا را انجام می دهند، مطرح شد.

‎حسن نیا گفت: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیك از  سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجدانه در حال پیگیری است تا روغن موتور و لاستیك با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

‎در این نشست مسئولان انجمن صنفی رانندگان کرمان ضمن اعلام رضایت نسبی از نحوه توزیع لاستیک، خواستار توزیع روغن کامیون با نرخ مناسب در پایانه بار کرمان شدند و بر ضرورت ادامه تخصیص ارز دولتی به واردات لاستیک تاکید کردند.

‎همچنین تامین سهمیه سوخت آزاد برای رانندگان از دیگر درخواست‌های رانندگان کرمانی بود که رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، پیگیری مستمر این سازمان را تا حصول نتیجه و عملی شدن این خواسته رانندگان، نیز اعلام كرد. 

‎بنابراین گزارش سید علی علیخانی مدیر كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان نیز اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و همكاری ناوگان حمل بار از ابتدای ماه جاری تا كنون بیش از ٤٠٠٠ دستگاه كامیون از مبدا استان كرمان به بندر امام خمینی(ره) جهت حمل كالاهای اساسی اعزام شدند و رئیس اداره كالای این استان جهت  مدیریت حمل ونقل این كالاها در بندر امام خمینی(ره) حضور دارند. 

‎شایان ذكر است: در این سفر، معاون برنامه ریزی، معاون راه های روستایی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌‌ای و مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی كردند.

نظر شما