شناسهٔ خبر: 33500009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

«فرهیختگان» بررسی کرد؛ آخرین تحولات نیمکت‌های سرمربیگری در قاره سبز

ابقا در جزیره و لالیگا، انقلاب در ایتالیا

خیلی از تیم‌ها سرمربیان خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر، نفرات نخست کادر تیم فنی‌شان را ابقا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، از چند روز دیگر دوباره تمرینات باشگاه‌های اروپایی برای آماده‌سازی جهت آغاز فصل جدید استارت می‌خورد. دوباره بازیکنان دور هم جمع می‌شوند و در اردوهای مختلف شرکت می‌کنند تا برای اهداف خود، هواداران و باشگاه‌شان به میدان بروند. تعطیلات به وجود آمده این فرصت را به سران و مسئولان باشگاه‌ها داده تا تغییرات لازم را در کادر مدیریتی و فنی خود ایجاد کنند. خیلی از تیم‌ها سرمربیان خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر، نفرات نخست کادر تیم فنی‌شان را ابقا کرده‌اند.


 3 نیمکت بلاتکلیف در آستانه پیدا کردن صاحب

در حال حاضر به غیر از تیم‌های چلسی، یوونتوس و میلان باقی تیم‌های بزرگ قاره سبز سرمربی‌هایشان مشخص شده‌اند. سه تیم مذکور نیز تقریبا به انتخاب‌های نهایی خود رسیده‌اند و تا حدود زیادی مشخص شده که با چه کسانی کار می‌کنند. فرانک لمپارد تا حد زیادی به نیمکت تیم محبوبش چلسی نزدیک شده است؛ ساری با یوونتوس به توافقات نهایی رسیده و فقط امضای قرارداد باقی‌ مانده و جامپائولو هم تا قبول سرمربیگری میلان فاصله چندانی ندارد.

 ساری تنها جدا شده بیگ سیکس

در انگلیس و در میان بیگ سیکس، به جز چلسی باقی تیم‌ها سرمربیان خود را نگه داشتند. پپ بعد از کش‌وقوس‌های فراوان اعلام کرد به قراردادش با سیتیزن‌ها پایبند خواهد بود. کلوب با لیورپول ایام خوشی را پشت سر می‌گذارد. پوچتینو و امری هم با دو تیم لندنی تاتنهام و آرسنال ادامه می‌دهند و سولشر تمام تلاشش را خواهد کرد تا نشان بدهد می‌تواند شیاطین سرخ را از منجلابی که در آن گیر کرده‌اند، نجات دهد.

 گاسپرینی و آنچلوتی تنها بازمانده‌های ایتالیا

برخلاف انگلیس، در ایتالیا داستان متفاوت بود. به جز آتالانتا که با گاسپرینی ادامه همکاری داد و ناپولی که همچنان با کارلو آنچلوتی در سری A حاضر می‌شود، باقی مدعیان نیمکت خود را دستخوش تغییر کرده‌اند. یوونتوس بعد از آلگری با ساری به توافق رسیده است. اینترمیلان در بزرگ‌ترین اتفاق نقل‌وانتقالاتی فصل، کونته را به خدمت گرفت و او را به ایتالیا برگرداند. میلان و جامپائولو تا توافق نهایی فاصله‌ای ندارند و رم نیز برای فصل جدید به پائولو فونسکا اعتماد کرده است.

 همان همیشگی‌ها در لالیگا

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بعد از حذف فاجعه بار در لیگ قهرمانان و همچنین شکست مقابل والنسیا در فینال کوپا دل‌ری، ارنستو والورده در بارسلونا بماند اما این اتفاق رخ داد. سرمربی محافظه‌کار آبی‌اناری‌ها با حمایت بارتومئو، رئیس باشگاه به فعالیتش برای سومین سال در بارسا ادامه می‌دهد. در اردوی رقیب سنتی اما مشخص بود زیدان در سمت خود باقی می‌ماند. فلورنتینو پرز تمام تمرکز خود را روی جذب ستاره‌ها گذاشته است تا از نسل جدید کهکشانی‌ها رونمایی کند. دیگر تیم مادریدی یعنی اتلتیکو هم مانند سالیان قبل با سیمئونه ادامه همکاری خواهد داد.

 کوواچ و فاوره رای اعتماد گرفتند

در بوندس‌لیگا دو تیم بزرگ کشور همچنان با گزینه‌های سابق خود در مسابقات حاضر خواهند شد. نیکو کوواچ که انتظار می‌رفت نتواند اعتماد مدیران باشگاه را جلب کند بعد از کسب دوگانه داخلی، در سمت خود ابقا شد. لوسین فاوره هم به‌رغم از دست دادن قهرمانی بوندس‌لیگا به کارش در وست‌فالن ادامه می‌دهد. توماس توخل، سرمربی آلمانی پاری‌سن‌ژرمن نیز به‌رغم تمام شایعات و نام‌هایی که در حوالی نیمکت میلیونرها شنیده می‌شد با تصمیم ناصر الخلیفی سرمربی تیم باقی ماند و فصل بعد برای جبران نتایج ضعیفی که در هفته‌های پایانی گرفت، دست به کار می‌شود.

 مورینیو و ونگر همچنان بیرون گود

اما مربیان بزرگی هم هستند که در فصل پیش رو احتمالا باید بیرون گود بنشینند. ژوزه مورینیو که گفته بود به دنبال بازگشت به دنیای مربیگری است، مهم‌ترین چهره خواهد بود. آرسن ونگر دیگر کسی است که باید بازهم از خانه مسابقات را تماشا کند یا به‌عنوان کارشناس در شبکه‌های تلویزیونی مختلف حاضر شود. لوچانو اسپالتی، سانتیاگو سولاری، جنارو گتوزو، لوران بلان، کلودیو رانیری، سم آلاردایس و... مهم‌ترین نفراتی هستند که نام‌شان در این لیست به چشم می‌خورد و باید دید چه زمانی شاهد حضور مجددشان روی نیمکت تیم‌های فوتبال خواهیم بود.

 

* نویسنده : نوید استاد رحیمی روزنامه‌نگار

نظر شما