شناسهٔ خبر: 33499969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

واکنش سرد بازار نفت به خبر داغ انفجار نفتکش ها

قیمت نفت ۴ درصد پس از انتشار خبر انفجار نفتکش ها در دریای عمان افزایش یافت ولی بعد به ۲ درصد کاهش یافت. به نظر می رسد فعالان بازار نفت اخبار را چندان جدی نمی‌گیرند یا نیروهای اقتصادی قابل ملاحظه ای در کارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم به نقل از فوربز، وقتی نفت‌کش ها در تنگه هرمز منفجر شدند و سوختند، افزایش قیمت نفت قابل پیش بینی بود. آن چه عجیب است افزایش کم قیمت نفت در هفته جاری با توجه به ویدیوی جدید آتش گرفتن این نفتکش ها هنگام عبور از تنگه هرمز است.

 قیمت نفت ۴ درصد پس از انتشار خبر افزایش یافت ولی بعد به ۲ درصد کاهش یافت.  در پایان هفته تاجران پول کمتری بابت نفت نسبت به ابتدای هفته پرداختند. این ضروری ترین کالای دنیای صنعت ۲۰ درصد کمتر از اوج قیمتش در اواخر آوریل فروخته می شود.

به نظر می رسد فعالان بازار نفت اخبار را چندان جدی نمی‌گیرند یا نیروهای اقتصادی قابل ملاحظه ای در کارند.

 قیمت نفت در آوریل به ۶۶ دلار در هر بشکه کاهش یافت. ما دو نقطه اوج داریم که پس از آن قیمت نفت سقوط کرده است: ۶۶ دلار ماه آوریل سال جاری و ۷۶ دلار پاییز گذشته. قیمت نفت پس از رکود ۲۰۰۸ کاملا بهبود پیدا نکرد. از آن زمان هر اوج قیمتی پایین تر از اوج قیمت قبلی بوده است.

 قیمت نفت طی سه سال گذشته ۳ بار سقوط کرده و هر بار خریداران ظاهر شدند و روند آن را تغییر دادند. دو سطح مقاومت وجود دارد: ۶۶ دلار و ۷۶ دلار.

 آنچه تعجب آور است این است که حالا قیمت نفت چقدر سقوط کرده و خبر انفجار نفتکش ها نتوانسته با تمام قدرتش آن را بالا ببرد. چرا تاجران نفت علیرغم این خبر ها راضی به نظر می رسند؟

برچسب‌ها:

نظر شما