شناسهٔ خبر: 33499931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان کرمانشاه هشدار داد؛ برخورد قاطع با دلالان و سودجویان بازار اجاره‌بها

دادستان کرمانشاه به دلالان و سودجویان بازار اجاره‌بها که از وضعیت ایجاد شده سوءاستفاده می‌کنند هشدار برخورد جدی و قاطعانه داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه قیمت رهن و اجاره نسبت به سال گذشته به صورت غیرمتعارف افزایش یافته است اظهار داشت: افزایش نرخ اجاره با توجه به فصل جابه‌جایی مستأجران به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از افزایش قیمت‌ها به دلیل فعالیت گسترده دلالان و واسطه‌ها است که سبب افزایش قیمت کاذب می‌شوند عنوان کرد: دلال‌ها به هر بخشی وارد شوند بازار عرضه و تقاضا را مختل و مشکلاتی را برای مصرف‌کننده و مشتری ایجاد می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه بازار مسکن و اجاره‌بها نیازمند تقویت نظارت است گفت: مدیران بنگاه‌های دارای مجوز نباید به دلال‌ها که سبب نوسان قیمت می‌شوند، اجازه فعالیت دهند و در این بخش نظارت اتاق اصناف، اتحادیه و تعزیرات حکومتی باید دقیق‌تر و جدی‌تر باشد.

دادستان کرمانشاه به افرادی که این شرایط را به فرصتی برای سودجویی خود تبدیل کرده‌اند هشدار داد و افزود: این شرایط و وضعیت کنونی نباید ابزاری برای فشار وارد کردن بر قشر کم‌درآمد و متوسط باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات افرادی که به تشدید این شرایط منجر شده است فراموش نخواهد شد گفت: دستگاه‌های ناظر به طور قطع این اقدامات را رصد می‌کنند و واسطه‌گران و دلالان در این زمینه منتظر برخورد جدی اداره تعزیرات حکومتی و دادستانی باشند.

صادقی با اشاره به اینکه هفته گذشته کارگروهی با مدیریت معاون استاندار به این منظور تشکیل شده است عنوان کرد: یک تیم گشت و بازرسی با مدیریت دادیار و دادسرا و یکی از اعضای سازمان تعزیرات حکومتی  و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و در حال رصد بازار هستند.

دادستان کرمانشاه افزود: افرادی که به طور شاخص در تغییر قیمت منزل و اجاره‌بها ذی‌نفع هستند و بی‌جهت قیمت‌ها را افزایش می‌دهند رصد می‌شوند و علاوه بر اقدامات تعزیرات حکومتی چنانچه فعالیت آن‌ها به افزایش بی‌جهت قیمت منجر شود با آن‌ها برخورد جدی و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود و به مردم نیز معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه از تمام توان و ظرفیت برای اصلاح این وضعیت استفاده می‌شود بیان کرد: با افرادی که در حال سودجویی از این وضعیت هستند به شدت و قاطعانه برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما