شناسهٔ خبر: 33499818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۰ دوره تخصصی در مرکز آموزش تخصصی دانشگاه اراک برگزار شد

اراک - ایرنا - مدیر مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه اراک گفت: ۲۰۰ دوره تخصصی یک سال اخیر در مرکز آموزش تخصصی این دانشگاه برای دستگاه های مختلف استان مرکزی برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

«معین طاهری» روز یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی بهبود سطح مهارت طراحان و نقاشان فرش دستبافت در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک هزار و ۶۶۰ نفر در این دوره‌ها با آموزش‌های تخصصی مرکز آموزش‌های تخصصی در رشته‌های مختلف از جمله طراحی و نقاشی فرش دستبافت، طراحی نرم افزار و آموزش‌های مورد نیاز دستگاه‌ها آشنا شدند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش برگزاری دوره‌ها پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان امسال ۱۰۰ دوره تخصصی توسط مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه اراک برگزار شود.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های با کیفیت برای اقشار مختلف مردم جامعه، دانشگاهیان، صنایع، کاهش قیمت دوره‌ها برای دانشجویان و درآمد زایی برای دانشگاه این شهرستان و خودکفایی دانشگاه از جمله اهداف این مرکز است.

طاهری گفت: با توجه به اینکه دانشجویان زیادی از دروس را دانشگاهی به صورت تئوری گذرانده و وارد دوره‌های عملی نمی‌شوند، برگزاری دوره‌های تخصصی توسط مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه اراک با هدف آشنایی این افراد به صورت عملی و تخصصی با این دروس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیازها و درخشش استان مرکزی در صنعت فرش، دوره بهبود سطح مهارت طراحان و نقاشان فرش دستباف با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای نخستین بار در مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه اراک برگزار شده است.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه اراک گفت: دوره آموزشی فرش با هدف آشنایی دانشجویان و فعالان حوزه فرش از جمله فروشندگان و بافندگان با نرم افزارهای جدید و پیشرفته در این حوزه است.

طاهری افزود: ۲۵ نفر در دوره بهبود سطح مهارت طراحان و نقاشان فرش دستبافت در دانشگاه اراک حضور یافته و از آموزش‌های این دوره‌ها بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: می‌طلبد دوره‌های آموزشی مورد نیاز دستگاه‌ها با برگزار مناقصه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر واگذار شده تا از برخی مشکلات در این زمینه جلوگیری شود.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۲۲۵ عضو هیأت علمی است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

برچسب‌ها:

نظر شما