شناسهٔ خبر: 33499679 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور برخی وزرا

نقشه راه سند جامع علمی بین المللی ایران بررسی می شود

تهران – ایرنا - مشاور امور علمی بین المللی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نقشه راه سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزرا بررسی می شود.

صاحب‌خبر -

ستاد نقشه جامع علمی کشور فردا با دستور جلسه "نقشه راه دستگاه‌های اجرایی ذیل سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران" و با حضور برخی وزرا در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.
حمیدرضا امیری نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در این باره، خاطرنشان کرد: سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در جلسه ۱۵ اسفند سال ۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه ۹۷ از سوی ریاست جمهوری به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: اجرایی سازی این سند با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اجرای آن با تمام دستگاه‌ها و در رأس آن وزارتخانه‌های علوم، بهداشت همچنین معاونت علمی و فناوری است.
به گفته امیری نیا، ستاد نقشه جامع علمی کشور نیز جایگاه تصویب آئین نامه و ضوابط سند را دارد و پیگیر اقدامات تمام دستگاه‌ها در این زمینه است.
مشاور امور علمی بین المللی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور که ۱۳ اسفند سال ۹۷ برگزار شد، دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های علوم و بهداشت همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات خود را در زمینه این سند گزارش کردند.
وی ادامه داد: این سند در جهت توسعه روابط بین المللی، علمی، پژوهشی و فناوری کشور در حوزه‌ها دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، فناوری و نورآوری کشور است.
امیری نیا گفت: دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، رویکرد پیگیرانه ای در این مورد دارد و در کمترین زمان حضورش در دبیرخانه شورا نخستین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور برای پیگیری سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی برگزار شد.
مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دلیل این امر را تشریح کرد و افزود: توسعه تعاملات علمی بین المللی برای خانواده علم و فناوری کشور اهمیت دارد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از اقدامات معاونت علمی و فناوری، همچنین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در این زمینه رضایت دارد.

نظر شما