شناسهٔ خبر: 33499601 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محصولات کشاورزی سالم شناسایی و ردیابی می‌شود

تهران- ایرنا- یکی از برنامه‌های شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد سامانه شناسایی و ردیابی زنجیره‏ تأمین محصولات کشاورزی با تاکید بر محصولات سالم است که مدل این سامانه ردیابی بر اساس استانداردهای جهانی GS1 طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری به منظور عضوگیری از میان تولیدکنندگان محصولات سالم یعنی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی سالم فرآوری شده، سامانه سالم کلاب را راه‌اندازی می‌کند.

تولیدکنندگان محصولات سالم با عضویت در سامانه فوق و ثبت اطلاعات خود، موفق به عضویت در شبکه شمس و استفاده از امکانات آن خواهند شد. بدین طریق ستاد شمس توانسته است بیش از ۲۰۰ عضو حقیقی و حقوقی در زنجیره تولید تا مصرف را گرد هم آورد و بیش از ۱۰ هزار مخاطب در حوزه مصرف محصولات سالم گواهی شده را شناسایی و سازماندهی کند.

طرح شمس یا شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای این مدل ردیابی، به هر شخص یا شرکت، یک پیش‏‬ شماره شرکتی از GS1 کشور ارائه می‌کند. این شماره در بانک اطلاعات مرکزی ثبت می‌شود. بدین ترتیب، همه مکان‌ها دارای شناسه شده و تمایز بین آنها کاملاً شفاف و بدون ابهام برای مصرف کننده و برای همه کنشگران خواهد شد.

شبکه محصول سالم (طرح شمس) توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه‌بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی راه اندازی شده است.

نظر شما