شناسهٔ خبر: 33499221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لاریجانی:

حمله مشکوک به نفتکش‌ها مکمل تحریم‌های اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان مشکوک و مکمل تحریم‌های اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز در سخنان پیش از دستور با تشکر از بیانات هوشمندانه و عزتمدانه مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: ایشان با دقت تمام و استدلال‌های متین، منطق ملت ایران را برابر ستم هیولای استعمار آمریکا بیان کردند.

وی افزود: مجلس سخنان دقیق، مهم و شجاعانه رهبر معظم انقلاب را قدر نهاده و حمایت می‌کند و همه بخش‌های کشور باید طبق این صراط استوار عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان مشکوک و مکمل تحریم‌های اقتصادی است.

لاریجانی با بیان اینکه آنان از تحریم‌ها نتیجه‌ای نگرفتند و این رفتار تاریخی آمریکایی‌هاست که در جنگ جهانی کشتی‌های خود در سرزمین ژاپن را هدف قرار دادند تا برای خصومت شرایط لازم را فراهم کنند، گفت: پمپئو به ایران توصیه می‌کند در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند و این بخش طنز ماجراست.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه آمریکا با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودش شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است به جنگ ملت انقلابی ایران آمده است و باید از او پرسید آیا این اقدام دیپلماتیک است؟ و آیا نقض عهد در توافق هسته‌ای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اقدام سیاسی است؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بار دیگر پمپئو را خطاب قرار داد و اضافه کرد: ّآیا اقدامات آمریکایی‌ها در تسلیح آل‌سعود علیه ملت مظلوم یمن و حمایت همه جانبه از رژیم بساز و بفروش صهیونیستی علیه فلسطینیان را اقدام سیاسی می‌دانید؟

لاریجانی گفت: متأسفانه ملت آمریکا به باند سیاسی و بی‌آبرویی گرفتار شده که حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بخارایی، صفار هرندی و نیک‌نژاد این شهیدان را پیشتان مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی عنوان کرد.

انتهای پیام/4034/4123/

نظر شما